امروز

دوشنبه, ۲ مهر , ۱۳۹۷

  ساعت

۱۱:۰۶ قبل از ظهر

سایز متن   /

روابط عمومی در عصر دیجیتال

روابط عمومی دیجیتال بخشی اساسی از استراتژی‌های موفق بازاریابی امروز است که همواره برای ترویج و حمایت از یک شرکت مهم بوده است. اما هرگز به اندازه‌ای که در عصر دیجیتال اهمیت پیدا کرده است مهم نبود.

روابط عمومی دیجیتال(DPR) به استفاده از فناوری‌های دیجیتال و اجتماعی برای مدیریت آگاهی و درک، شهرت یک شرکت و سازمان از طریق نفوذ هدفمند در رسانه‌های دیجیتال می‌پردازد.

روابط عمومی دیجیتال عبارت از ترکیب روابط عمومی سنتی با بازاریابی محتوا، رسانه‌های اجتماعی و جستجو است. به عبارت دیگر در روابط عمومی دیجیتال متون تولیدی و محتوای مورد نظر از فرمت معمولی چاپی به فرمت صفر و یک تبدیل می‌شوند. به طور خلاصه روابط عمومی دیجیتال تولید محتوا، ذخیره‌سازی و انتقال آن به صورت دیجیتال است، محتوا مانند روابط عمومی سنتی است اما قابلیت جستجو برای مطالب وجود دارد.
اصول روابط عمومی کاملا یکسان است و تفاوت آن با روابط عمومی دیجیتال این است که در روابط عمومی دیجیتال مخاطبان برای یک دوره‌ی طولانی از زمان هستند، چرا که توزیع‌ها مانند چاپ‌های سنتی نیست.

آمار نشان می‌دهند که ۳۶ میلیون نفر در بریتانیا به صورت روزانه از اینترنت استفاده می‌کنند، به این معنی که شما می‌توانید اخبار را بیشتر و سریع‌تر از همیشه گسترش دهید. روابط عمومی دیجیتالی می‌تواند اطلاعات ارزشمندی پیرامون برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان ارائه دهد.

روابط عمومی دیجیتال از رسانه‌های معمولی بازاریابی دیجیتال به منظور مدیریت اعتبار خود استفاده می‌کنند. تبدیل اخبار به مکالمات و دور زدن رسانه‌ها و صحبت با مخاطبان هدف آنلاین به صورت مستقیم است. ما می‌توانیم از رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، بررسی‌ها و محتوا برای ایجاد گفتگو و مکالمات استفاده کنیم.

به عنوان مثال اگر شما تولیدکننده یک پروژه ابتکاری جدید هستید، روابط عمومی دیجیتال به این معنی است که علاوه بر این‌که این نوآوری را در رسانه‌هایی مثل روزنامه، مجلات و غیره به اشتراک می‌گذارید آن را در وب‌سایت خود نیز آپلود کنید و از طریق کانال‌های رسانه‌های اجتماعی آن را ترویج بدهید. در نتیجه شما نتیجه کار خود را با دوستان و افراد هم‌سان در صنعت خودتان به اشتراک می‌گذارید و مشتریان بالقوه بدست خواهید آورید.
به واقع انچه که روابط عمومی دیجیتالی را از همتای سنتی خود جدا می ­کند، توانایی ردیابی مشخص کاربران و اندازه گیری موفقیت است. با ابزاری مانند تحلیل گوگل (Google Analytics) این کار حتی آسانتر هم شده و نیازی نیست ردیابی شود یک تاکتیک در رسانه دقیقاً چه تعداد جایابی دیجیتالی به دست می آورد و چه تعداد از بازدیدکنندگان و خوانندگان سایت واقعا روی لینک یک مقاله کلیک کردند، و به وبسایت بازمی­ گردند. به علاوه برای آنکه بتوان به سادگی به میزان مشخصی از بازدید دست یافت، ردیابی گذر کاربران از جایابی­ های دیگر به سمت سایت برند بسیار ارزشمند خواهد بود. این تعاملات ساده بعدها می ­تواند به اهرمی برای هدایت ابتکارات روابط عمومی دیجیتالی تبدیل شود،این مورد می­ تواند دقیقا به شما نشان دهد کدامیک برای مخاطبان برندتان کارایی دارد یا نه و این دانش بسیار گرانبها است.

پیداکردن افرادی که در صنعت شما نفوذ دارند مانند وبلاگ‌نویسان، روزنامه‌نگاران و یا افراد دیگر حرفه‌ای در رسانه‌های اجتماعی. با آن‌ها تماس پیدا کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. وبلاگ‌نویسی، شرکت در بحث‌های گروه‌های مرتبط را فراموش نکنید.

نویسنده: شاهین طاقتی(مدیر روابط عمومی شرکت آبتین زیست پارسیان)

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

تراپیکتراپیکتراپیکتراپیکطراحی سایتتراپیکتراپیک