امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۳۹۷

  ساعت

۰۰:۳۹ قبل از ظهر

سایز متن   /

معیارهایی برای حضور موثرتر در نمایشگاه

– تعیین اولویت های مناسب برای حضور در نمایشگاه.

– تخمین، تعیین و تامین فضای لازم برای غرفه.

– طراحی هنرمندانه غرفه و دوری از تزیینات زاید.
– نمایش چشمگیر کالا در غرفه حتی الامکان به صورت سه بعدی
– غرفه نه ویترین است و نه تابلوی نقاشی، بنابراین آرایش آن بایستی به شکلی باشد که پیام رسان، گیرا و گویای اهداف شرکت از تولید محصول باشد.
– تجهیز غرفه بایستی بر اساس فکر، تجربه و هنر باشد. بنابراین هماهنگی میان رنگ ها، کالاها و دیوارها در تجهیز غرفه باید مورد توجه قرار گیرد.

– از آویختن کاتالوگ، جعبه، پوستر به دیوار غرفه حتی الامکان پرهیز گردد.
– ظاهر غرفه باید بازدیدکنندگان را جلب کند.
– ماهیت و اهداف شرکت باید در نحوه تزیین مشخص باشد.
– همه وسایل مرتب بوده و به آسانی در دسترس قرار داشته باشد
– پرهیز از انباشت کالا در غرفه.
هدف از شرکت در نمایشگاه
هدف اصلی از شرکت در هر نمایشگاه داخلی و خارجی، در کوتاه مدت یا درازمدت افزایش فروش تولیدات یا خدمات است. گاهی نیز اهداف دیگری از قبیل مقاصد سیاسی و فرهنگی برای برگزاری یا شرکت در نمایشگاهی عنوان می شود. هدف هر چه باشد برگزاری یک نمایشگاه بازرگانی موفق و اصولی می تواند زمینه های لازم برای گسترش مناسب سیاسی و فرهنگی و اقتصادی مورد نظر را فراهم آورد.

اگر هدف اصلی شما فروش فوری کالاست، بهتر است در نمایشگاه های تخصصی شرکت کنید، یا خود اقدام به برگزاری یک نمایشگاه اختصاصی بنمایید، برای اهداف بلندمدت و نفوذ در بازارهای جدید و همچنین یافتن نماینده تجاری شرکت در نمایشگاه های عمومی و بین المللی که همه ساله در کشورهای مختلف برگزار می شود راه متداول و خوبی است.
ارزیابی لزوم شرکت در نمایشگاه

قبل از تصمیم به شرکت در هر نمایشگاهی ابتدا باید چند مساله را روشن ساخت. به منظور نتیجه گیری بهتر از شرکت در نمایشگاه لازم است جواب درستی برای پرسش های زیر داشته باشید:
– شرکت در نمایشگاه برای شما چه منافعی در بر خواهد داشت؟

– آیا زمان برگزاری آن برای کالای شما مناسب است؟
– آیا هدف های شما از شرکت در نمایشگاه تحقق خواهد یافت؟
– آیا بازر منطقه هدفی برای محصولات تان است؟
– آیا به طور تدریجی و یا دایمی می توانید با تولیدات تان پاسخگوی تقاضای کالا باشید؟

– مشکلات شما در رابطه با بازار چیست؟

– هدف اصلی شما از شرکت در نمایشگاه ها چیست؟

– به نمایش گذاشتن کالاهای تان به طور موثر مستلزم چه هزینه هایی برای شماست؟

– آیا نتایج به دست آمده در این نمایشگاه ارزش هزینه های را دارد؟

ویژگی که مدیر نمایشگاه باید داشته باشد

– داشتن حداقل مدرک لیسانس در رشته مدیریت بازرگانی و یا روابط بین الملل و یا رشته مرتبط با موضوع نمایشگاه.

– تسلط به یکی از زبان های انگلیسی، فرانسه، آلمانی و غیره به تناسب کشور برگزاری نمایشگاه.

– داشتن سابقه فعالیت های بازرگانی خارجی و مسافرت به کشورهی دیگر و یا اقامت مفید در کشور محل برگزاری نمایشگاه.

– داشتن روحیه دیپلماتیک، خوش برخورد، آراسته و فعال.

– دارا بودن قابلیت تطبیق و شجاعت لازم منطبق با شرایط خاص سیاسی موجود در روابط کشور خود با کشورهای دیگر.

– داشتن قابلیت ایجاد ارتباط سازنده با مقامات و ارگان های اقتصادی و بازرگانی کشور محل برگزاری نمایشگاه.

– دارا بودن قدرت سرپرستی هیات های بازرگانی و مدیریت آن ها و ترجیحا طی دوره های تخصصی در این زمینه برای نظارت و کمک به مذاکرات گروه های بازرگانی.

– داشتن قدرت برنامه ریزی و برخورداری از بینش علمی و پیگری فعالیت های انجام شده در نمایشگاه پس از خاتمه آن و ارایه تحلیل های مفید در ارتباط با ثمرات طولانی مدت نمایشگاه.
نتیجه گیری

از آن چه گفته شد چنین برمی آید که اهداف کلی از برگزاری نمایشگاه به شرح زیر خواهد بود:

– هر نمایشگاهی که برگزار می شود اهداف خاصی را دنبال می کند اما هدف کلی نمایشگاه ها معرفی تکنولوژی و فن آوری با ماشین آلات و تجهیزات جدید یک کشور می باشد. از دیگر اهداف نمایشگاه جذب مشتریان جدید و نمایندگان جدید، شناخت و اصلاح کانال های توزیع و ارتباط با آن هاست علت اصلی این مطلب که بیشتر شرکت کنندگان ما نمی توانند به اهداف فوق برسند این است که اصول بازاریابی و چگونگی حضور در نمایشگاه را آموزش ندیده اند و از آن اطلاعی ندارند. اخذ سفارشات جدید در معرفی محصولات بهتر و ارایه خدمات بهتر از دیگر اهداف حضور در نمایشگاه است و برخی اهداف دیگر عبارتند از:
– معرفی آخرین محصولات تولیدی به خریداران

– تبادل اطلاعات، دستاوردها و تحقیقات کاربردی و زمینه های فنی- تولیدی و تجاری.

– شناخت رقبا و ایجاد رقابت سالم.

– سنجش بازار مصرف کالا و استفاده از فرصت ها برای بهینه سازی.

– گردآوری اطلاعات جامع از محصولات تولید کننده همگون.
– نمایش تجهیزات غیرقابل حمل.
– انجام بازار سنجی برای توزیع و فروش کالا در داخل و خارج از طریق نمایندگی های معتبر.

نویسنده: شاهین طاقتی(مدیر روابط عمومی شرکت آبتین زیست پارسیان)

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

تراپیکتراپیکتراپیکتراپیکطراحی سایتتراپیکتراپیک