Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 14582
  پرینتخانه » فوتبال, لیگ برتر, ورزشی تاریخ انتشار : 02 فوریه 2022 - 14:09 |
شناخت کامل بازیکنان خارجی شهرخودرو

گل‌گهر برای شهرخودرو درس عبرت شد/ ۳ بازیکن خارجی می‌توانند برای تیم مشهدی بازی کنند؟

۳ بازیکن خارجی باشگاه شهرخودرو که قرار است به زودی با این تیم قرارداد امضا کنند، به احتمال فراوان مجوز بازی در لیگ ایران را دارند.
گل‌گهر برای شهرخودرو درس عبرت شد/ ۳ بازیکن خارجی می‌توانند برای تیم مشهدی بازی کنند؟

باشگاه شهرخودرو خراسان در آستانه به خدمت گرفتن ۳ بازیکن خارجی جدید از ۳ کشور سودان جنوبی، استرالیا و کلمبیا است. شهرخودرویی‌ها که به تازگی پنجره نقل و انتقالات آن‌ها باز شده و به احتمال زیاد باز هم شاکی خارجی داشته باشند، در پی جذب ۳ بازیکنی هستند که باید دید می‌توانند برای سیدعباسی به میدان روند یا خیر زیرا ممکن است مشکلی مشابه مسئله‌ای که برای بازیکن گابنی گل‌گهر پیش آمد، برای بازیکنان جدید شهرخودرو هم پیش بیاید.

با توجه به قوانین فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، ۲ بازیکن اهل سودان جنوبی و کلمبیایی مشکلی برای بازی در لیگ برتر ایران ندارند اما تکلیف بازیکن استرالیایی هنوز مشخص نیست و با فرض اینکه او اهل سودان جنوبی باشد، می‌تواند برای شهرخودرو بازی کند.

ییلبرت استیون

نام کامل این بازیکن کلمبیایی، ییلبرت استیون آپونزا کاربالی است و با ۲۶ سال سن در پست بال چپ بازی می‌کند. این بازیکن توانایی بازی در بال راست و مهاجم هدف را هم دارد. این بازیکن که عمده بازی‌هایش را در لیگ ۲ پرو پشت سر گذاشته است، آخرین بار برای تیم فوتبال کوپسال پرو به میدان رفته و در سایت ترانسفر مارکت ارزشی ۱۷۵ هزار یورویی دارد. او ۵۸ بازی در لیگ ۲ پرو انجام داده و ۳ بار هم در پلی‌آف این لیگ به میدان رفته است و توانسته در ۶۱ بازی ۲۵ گل و ۱۸ پاس گل را به ثبت برساند.

موردی که مجوز بازی او در لیگ برتر ایران را صادر می‌کند، ۸ بازی او در جام حذفی کشور پرو یا همان Copa Bicentenario است که او در این ۸ دیدار موفق به ثبت ۵ گل و یک پاس گل شده است. او سابقه بازی برای تیم‌های اتلتیکو گرائو، دپورتیوو کوپسال و اسپورت جونیورز را دارد.

گل‌گهر برای شهرخودرو درس عبرت شد/ آیا ۳ بازیکن خارجی می‌توانند برای تیم مشهدی بازی کنند؟

تیتو اودونگ

نام کامل این بازیکن اهل سودان جنوبی، اکللو تیتو اودونگ است و با ۲۶ سال سن در پست مهاجم هدف بازی می‌کند. او در سال ۲۰۲۰ به تیم گور ماهیا نایروبی پیوست. او در ۹ سال اخیر، ۷ بار تیم عوض کرده و شهرخودرو هشتمین تیم او در این ۹ سال است. او ۵ بار در لیگ قهرمانان آفریقا و ۴ بار هم در جام کنفدراسیون‌های آفریقا شرکت کرده که نتوانسته در هیچ‌کدام نه گلی بزند و نه پاس گل بدهد.

موردی که مجوز بازی او در برای شهرخودرو در لیگ برتر را صادر می‌کند، ۵ بازی رسمی او برای تیم ملی سودان جنوبی است که در این ۵ دیدار یک گل هم به ثمر رسانده است. ۴ دیدار آن در مقدماتی جام ملت‌های آفریقا بوده که توانسته یک گل هم به ثمر برساند. او همچنین در ۳ دیدار دوستانه نیز برای سودان جنوبی به میدان رفته است.

مورگان جکسون

در نامه باشگاه و فدراسیون فوتبال به شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان ملیت مورگان جکسون، استرالیایی ثبت شده است اما در جست‌وجو در سایت ترانسفرمارکت که مربوط به اطلاعات تمامی بازیکنان فعال جهان است، ملیت این بازیکن، استرالیایی نیست و اهل سودان جنوبی است.

وی ابتدای این فصل به عضویت تیم دسته پنجمی اف.سی مونشن گلادباخ آلمان در آمد. این بازیکن ۲۳ ساله در پست هافبک دفاعی بازی می‌کند و در نیم‌فصل فصل گذشته قراردادش را با پرث گلوری استرالیا فسخ کرد. با وجود سن کم این بازیکن، او در ۶ سال گذشته در ۵ تیم مختلف حضور پیدا کرده است و شهرخودرو ششمین باشگاه او در این سال‌ها خواهد بود. او در تیم آلمانی، ۱۵ بار به میدان رفته و یک گل و یک پاس گل به ثمر رسانده است.

موردی که باعث می‌شود تا این بازیکن هم بتواند برای شهرخودرو به میدان رود، ۹ بازی ملی او برای سودان جنوبی است. او ۵ بار در مقدماتی جام ملت‌های آفریقا و ۲ بار در مقدماتی جام جهانی برای سودان جنوبی به میدان رفته که نه گلی به ثمر رسانده و نه پاس گلی داده است. این بازیکن توانایی بازی در دفاع راست را هم دارد و قراردادش با تیم آلمانی در انتهای فصل به اتمام می‌رسد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.