۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Tuesday, 23 April , 2024
شناسه خبر : 15337
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, تیتر یک تاریخ انتشار : 21 فوریه 2022 - 12:05 |
سرپرست فرمانداری مشهد:

زائران برای سفر به مشهد برنامه‌ریزی کنند

سرپرست فرمانداری مشهد گفت: اگر قرار باشد تمام مردم طی یک، ۲ یا سه روز خاص در مشهد حاضر شوند، قطعا دچار بحران و محدودیت خواهیم شد؛ لذا از تمام زائران و هم‌وطنان درخواست داریم برای سفر به مشهد برنامه‌ریزی کنند.
زائران برای سفر به مشهد برنامه‌ریزی کنند

به گزارش یداللهی از مشهد نیوز.حسین داوری در نشست تخصصی بازرسان تشکل‌های گردشگری که شب گذشته، اول اسفند، در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: تمام افتخار ما مشهدی‌ها این است که خادم‌الرضاییم. چه بسا اگر ایشان در این شهر حضور نداشت، بسیاری از اقدامات کنونی شکل نمی‌گرفت. به دلیل شرایط کرونایی قرار بر ایجاد محدودیت در ایام نوروز نیست بلکه بنا بر برقراری مراقبت است.

وی افزود: در تقارن ایام و اعیاد شعبانیه با تعطیلات نوروز مردم ایران رغبت بیشتری خواهند داشت تا به پابوس امام رضا(ع) مشرف شوند. باید زمینه‌ای فراهم کنیم که به زائران خسارت جانی وارد نشود. این ماموریت بزرگ، ما را وا داشته تا به درستی یک برنامه‌ریزی خوب برای این ایام داشته باشیم.

تمام ظرفیت‌ها باید پای کار بیایند تا تراکم زائر ایجاد نشود

سرپرست فرمانداری مشهد گفت: انتظار داریم از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود تا زمینه زیارت با عشق و به دور از دغدغه شرایط کرونایی برای زائران مشهد فراهم شود. در این مسیر نخستین برنامه باید این باشد که تمام ظرفیت‌های خود را به میدان بیاوریم تا با حضور بیشتر زائران تراکم ایجاد نشود که باعث بلاتکلیفی زائران و در نتیجه ایجاد مجدد محدودیت‌ها شویم. محدودیت‌های جدید علاوه بر ایجاد اشکال در زیارت فرصت خوبی که از نظر اقتصادی و معیشتی برای مشهد و مردمان آن فراهم می‌آید را مجددا تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

داوری خطاب به بازرسان تاسیسات گردشگری خاطرنشان کرد: نباید به دنبال تخلف و گزارش آن باشید بلکه باید زمینه‌ای را فراهم کنید تا کسی تخلف نکند. بازرسان باید به نحوی در اماکن گردشگری حضور و نظارت داشته باشند که هیچ جایی دچار اشکال نشود. اگر مسافری به مشهد مشرف می‌شود باید با برنامه‌ریزی شما بازرسان اسکانی بهینه داشته باشد و از نظر مالی و کرونایی خسارت نبیند.

وی ادامه داد: همچنین از بازرسان و جهاد کشاورزی استان انتظار می‌رود بر شرایط مشهد نظارت کنند که در بازار وفور نعمت باشد و قیمت‌ها کنترل شود. در حوزه بهداشت و درمان نیز انتظار می‌رود اگر خدایی ناکرده زائر و مسافر ما دچار بیماری شد، بتوانیم به او کمک کنیم. در حوزه شهرسازی هم لازم است زیباترین شهر را برای زائر ایجاد و در حوزه امنیت بهترین امنیت را برای آنان فراهم کنیم؛ در نهایت باید تمام ارگان‌ها برای ایجاد رفاه و امنیت زائران بسیج شوند.

سرپرست فرمانداری مشهد یادآور شد: البته قطعا برخی تخلف‌ها صورت می‌گیرد و نابه‌سامانی نیز وجود خواهد داشت ولی شما بازرسان برای مدیریت این نابه‌سامانی باید از هم‌اکنون آغاز به کار کنید. اگر نظارت‌ها در آستانه حضور زائران در مشهد باشد، قطعا دچار خسارت خواهیم شد. باید از امروز بر شرایط مسلط باشیم؛ زمینه را فراهم کرده و شاخصه‌ها را مشخص کنیم تا وقتی زائران در مشهد حضور پیدا کردند، هیچ فرصتی برای تخلف و نابه‌سامانی فراهم نشود.

به جهانیان نشان دهیم که با ازدحام جمعیت باز هم می‌توان مانع شیوع کرونا شد

داوری تاکید کرد: فرصت بسیار خوبی داریم تا نشان دهیم در مشهد و در ایام خاص می‌توانیم از زائران به نحو احسن پذیرایی کنیم تا مجددا اگر پیک جدیدی هم شکل گرفت، دیگران هم بتوانند از ما الگوبرداری کنند. از این طریق می‌توان به تمام دنیا نشان داد که در شرایط حاد کرونایی هم می‌توان افراد زیادی را به مشهد دعوت کرد تا کرونا شیوع بیشتری پیدا نکند. اگر برنامه‌ریزی کرده و تمام امکانات را پای کار بیاوریم، این اتفاق عملی خواهد شد. همچنین زائران را باید توجیه کنیم تا پروتکل‌ها را رعایت کنند. باید از امروز به مردم اطلاع‌رسانی کنیم که اگر قصد تشرف به مشهد و زیارت امام رضا(ع) را دارند، باید برای این منظور برنامه‌یزی کنند.

سرپرست فرمانداری مشهد تصریح کرد: ضروری است مجموعه‌های متولی به این باور برسند که می‌توانند پروتکل‌ها را رعایت کنند. برخی اوقات خودمان هم باور نداریم که می‌توانیم در این شرایط مسائل را رعایت کرده و برنامه‌ریزی کنیم. باید ظرفیتی فراهم شود تا مجبور نشویم تصمیمات سخت‌گیرانه اتخاذ کنیم.

به زائران آموزش دهیم از ماسک استفاده کنند

داوری عنوان کرد: آمادگی داریم از فردا تمام حوزه‌هایی که قرار است به زائران خدمت‌رسانی کنند، زمینه تزریق دوز سوم در محل را داشته باشند. البته لازم است به زائران آموزش دهیم از ماسک استفاده کنند و نباید اجازه داد کسی در واحدهای اقامتی بدون ماسک تردد کند. در واقع باید اعتماد حاکمیت را با رعایت پروتکل‌ها پاسخ دهیم.

وی گفت: باید نان مردم و زائران اطراف حرم را در ایام نوروز تامین کنیم. در حال حاضر نانوایی‌های اطراف حرم کمی شلوغ است. در حال حاضر به یک نانوایی در آن منطقه مجوز داده‌ایم که با آرد دولتی پخت کند. آمار تمام رستوران‌ها و واحدهای اقامتی را نیز در اختیار آن قرار داده‌ایم تا نان تمام رستوران‌ها و هتل‌های اطراف حرم را تامین کند. نباید اینگونه باشد که واحدهای اقامتی اطراف حرم به نانوایی‌ها سفارش نان با تعداد بالا دهند. لازم است شرایطی فراهم شود که بتوان نان مورد نیاز مردم و زائران را بدون شلوغی و ازدحام در خدمت آنان قرار داد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.