۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 20 April , 2024
شناسه خبر : 15891
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, خانواده, شهری, محیط زیست تاریخ انتشار : 07 مارس 2022 - 13:20 |

آلودگی هوای مشهد در وضعیت قرمز است

در حال حاضر کیفیت هوای مشهد در وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار دارد.
آلودگی هوای مشهد در وضعیت قرمز است

مشهد نیوز : بنابر اعلام مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد بر اساس آخرین اطلاعات واصله از ایستگاه‌های سطح شهر میانگین شاخص کیفیت هوا در سه ساعت گذشته برای میانگین کل ایستگاه‌های مشهد ۱۶۳ و برای تمام گروه‌ها ناسالم بوده است. کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته نیز با عدد ۱۳۶ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است.بیشترین بار آلودگی از ایستگاه کریمی با شاخص ۱۶۴ گزارش شده و هوای این منطقه در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار دارد. همچنین کمترین آلودگی از ایستگاه‌ ماشین‌ابزار با شاخص ۹۹ گزارش شده و هوای این منطقه در شرایطی قابل قبول قرار دارد. در حال حاضر کیفیت هوا در ایستگاه‌های سرافرازان، چمن، سمزقند و امامیه در وضعیت قرمز و ناسالم برای تمام گروه‌هاست. همچنین در ایستگاه‌های خاقانی، خیام جنوبی، خیام شمالی، شهر، الهیه، سجاد، لشکر، رسالت و طرق نیز شاخص کیفیت هوا در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.این شرایط هوایی احتمال افزایش بروز علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری‌های قلبی، ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان را در پیش دارد.

بر این اساس توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.چنانچه شاخص کیفیت هوا بین عدد ۵۱ تا ۱۰۰ باشد، کیفیت هوا زرد رنگ و قابل قبول گزارش می‌شود. اگر این عدد بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ و نارنجی رنگ باشد، کیفیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار است.کیفیت هوا زمانی به رنگ قرمز درمی‌آید که شاخص آن فراتر از عدد ۱۵۰ رود؛ از این‌ رو چنانچه شاخص کیفیت هوا بین عدد ۱۵۱ تا ۲۰۰ باشد، گفته می‌شود که هوا برای همه افراد ناسالم است.همچنین هنگامی که شاخص قهوه‌ای رنگ شود و به بالاتر از عدد ۳۰۰ برسد، کلیه افراد جامعه باید از قرار گرفتن در هوای آزاد خودداری و یا حتی‌الامکان شهر را ترک کنند.

نویسنده : یداللهی
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.