Tuesday, 19 March , 2024
افزونه جلالی را نصب کنید.
شناسه خبر : 16006
  پرینتخانه » جام حذفی, فوتبال, لیگ برتر, لیگ قهرمانان آسیا, ورزشی تاریخ انتشار : 09 مارس 2022 - 11:04 | 182 بازدید | ارسال توسط :
ناصر ابراهیمی:

پرسپولیس هافبک دفاعی تخصصی ندارد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید در فوتبال هر چیزی ممکن است رخ بدهد بنابراین سرخ‌ها هم شانس قهرمانی دارند.
پرسپولیس هافبک دفاعی تخصصی ندارد

مشهد نیوز :ناصر ابراهیمی ، درباره شرایط پرسپولیس اظهار کرد: درست است که پرسپولیس برابر صنعت نفت آبادان شکست خورد اما از این شکست‌ها همیشه بوده و در دوران ما هم بوده است. ما هم در آبادان با چهار گل باختیم. اگر آبادانی‌ها با همین انگیزه در همه بازی‌ها شرکت می‌کردند، الان در رتبه‌های بالایی جدول بودند. البته نکته‌ای که وجود دارد این است که نمی‌شود گفت همیشه و هر سال پرسپولیس باید قهرمان شود و چون قهرمان نشده کادر فنی این تیم تغییر کند. پرسپولیس بازی خوبی برابر صنعت نفت آبادان انجام داد و شرایط بدی نداشت اما فوتبال همین است و گاهی تیمی می‌بازد.

او افزود: پرسپولیس بعد از گلی که خورد بی‌محابا حمله کرد و تلاش داشت که گل خورده را جبران کند اما شرایط به‌گونه‌ای شد که توپ‌ها به گل تبدیل نشد. اگر دقت کرده باشید دروازه‌بان حریف هم عملکرد بسیار خوبی داشت و فرصت‌ها را یک به یک از پرسپولیس گرفت. گاهی اوقات وقتی تیمی بی‌محابا حمله می‌کند این فرصت برای حریف ایجاد می‌شود که گل‌های دیگر را بزند. همین شرایط برای پرسپولیس رقم خورد و گل دوم را دریافت کرد. تیمی که بی‌محابا حمله می‌کند باید مراقب باشد که روی ضدحملات آسیب‌پذیر نباشد.

ابراهیمی در ادامه گفت: یکی از نکات فنی که در بازی پرسپولیس مشهود است این است که این تیم هافبک دفاعی تخصصی ندارد. اگر دقت کنید در اکثر حمله‌ها بازیکنی مثل کمال کامیابی‌نیا به حمله تیم کمک می‌کند و به همین خاطر میانه میدان خالی می‌شود و تیم حریف هم از فرصت به وجود آمده بهترین استفاده را می‌کند و روی دروازه پرسپولیس موقعیت گلزنی خلق می‌کند. اگر کمال کامیابی‌نیا کمتر در حمله باشد و میانه میدان را حفظ کند خط هافبک پرسپولیس با قدرت بیشتری می‌تواند کارهای دفاعی را انجام دهد. متاسفانه هافبک دفاعی در پرسپولیس نمی‌داند شرح وظایفش چیست و چه‌کار باید انجام بدهد. به همین خاطر در برخی مواقع میانه میدان خالی می‌شود و حریف هم استفاده می‌کند.

او در ادامه درباره مصاف پرسپولیس و آلومینیوم اراک در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران هم گفت: جام حذفی جام شگفتی‌هاست و تیم‌ها برای اثبات شایستگی‌های خود هر کاری می‌کنند. البته آلومینیوم هم تیم بسیار خوبی است اما قطعا بازی برای این تیم در ورزشگاه آزادی برابر پرسپولیس کار دشواری است. آلومینیوم حریف قدرتمندی برای پرسپولیس محسوب می‌شود و پرسپولیس باید با تمام توان و تمرکز برابر این تیم به میدان برود.

او در پایان درباره اینکه آیا پرسپولیس در جام حذفی و لیگ شانسی برای قهرمانی دارد یا خیر، گفت: نمی‌شود از الان درباره قهرمان صحبت کرد. در فوتبال هر چیزی ممکن است رخ بدهد.

نویسنده : یداللهی
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.