۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 20 April , 2024
شناسه خبر : 16108
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, ادبیات و کتاب, تلویزیون, خانواده, رسانه, سینما, فرهنگی, گردشگری و میراث, موسیقی, هنرهای تجسمی تاریخ انتشار : 10 مارس 2022 - 23:16 |
وزیر فرهنگ در نشست با اهالی فرهنگ و هنر ساوه:

اتمام پروژه های نیمه تمام فرهنگی در اولویت قرار دارند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفرهای استانی خود پس از حضور در اسد آباد همدان عصر امروز به ساوه رفت و در دیداری صمیمانه با اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان گفت:
اتمام پروژه های نیمه تمام فرهنگی در اولویت قرار دارند

مشهد نیوز ،هم اکنون با انبوه پروژه های نیمه تمام در کشور مواجه هستیم و اولویت این وزارتخانه تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام در سراسر کشور است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی که شب گذشته به استان قم سفر کرده بود و صبح امروز برای شرکت در کنگره سید جمال الدین اسد آبادی به شهرستان اسد آباد استان همدان سفر کرده بود، عصر امروز به ساوه رفت تا از نزدیک با اهالی فرهنگ هنر و رسانه این شهرستان به گفتگو بنشیند.

وزیر فرهنگ در دولت مردمی در نشست با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان ساوه که با حضور استاندار مرکزی، نماینده و فرماندار ساوه و جمعی از مدیران و اصحاب فرهنگی، هنری و رسانه ای در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: ساوه در حوزه صنعتی با توجه به نزدیکی به تهران، امتیازات خوبی دارد که توجه مطلوب به این ظرفیت‌ها مایه پیشرفت و تعالی شهرستان خواهد شد ضمن اینکه در حوزه آموزش عالی و صنعتی به دلیل مجاورت با پایتخت رشد بالایی داشته و امتیازات فراوانی دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

اسماعیلی افزود: فعالیت های فرهنگی بسیار پرهزینه نیستند و توجه خاصی در چند دهه اخیر نسبت به حوزه فرهنگ شهرستان ساوه صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: این شهرستان با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت سینما ندارد و بررسی کارنامه حوزه فرهنگ و هنر ساوه نشان می‌دهد که مشکلات جدی وجود دارد اما امیدواریم با رویه عملگرایی دولت این مشکل برطرف شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه مشکلات این شهرستان قابل حل است، توضیح داد: برای احداث سینما در ساوه با اعطای تسهیلات ارزان قیمت به بخش خصوصی و تجهیز کامل توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ریزی و حمایت خواهیم کرد.

اسماعیلی درباره احداث مجتمع فرهنگی و هنری شهرک علوی ساوه، یادآور شد: انبوهی از پروژه های نیمه تمام در بخش فرهنگ و هنر کشور مانده است اما تلاش خواهیم کرد در احداث مجتمع مذکور چنانچه ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد، مابقی اعتبارات از طریق این وزارتخانه برای برخورداری از این ظرفیت در نقاط حاشیه ای تامین شود.

وی بر تصمیم جدی دولت مبنی بر حمایت از بخش فرهنگی کشور به ویژه موسسات فرهنگی و قرآنی تاکید کرد و گفت: از طرح‌های فرهنگی و هنری حمایت خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره فعالیت های صندوق اعتباری هنر نیز گفت: هم اکنون چندین خبرگزاری  با انبوهی خبرنگار در کشور فعالیت دارند در حالیکه این آمار در بسیاری از کشورها پایین تر از این میزان است و صندوق اعتباری هنر به دنبال ساماندهی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه به منظور بهره مندی موثر تر ذینفعان در این بخش است.

وی گفت: آمادگی لازم برای احیای جشنواره ها و همایش های تعطیل شده را داریم و امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته احیا شوند.

مسکن ویژه خبرنگاران در دست برنامه‌ریزی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در جمع خبرنگاران ساوه نیز درباره مسکن ویژه خبرنگاران گفت: تلاش می کنیم ابتدای سال آینده مشکلات حوزه صندوق اعتباری هنر را حل کنیم و مسکن ویژه خبرنگاران نیز در دست برنامه‌ریزی است.

رئیس شورای هنر افزود: به طور کلی بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی ۲۴ هزار مسکن در اختیار خبرنگاران کشور قرار خواهد گرفت و در تلاش هستیم تعداد و میزان تسهیلات را نیز به نفع اهالی رسانه افزایش دهیم.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از خبرنگاران عضو صندوق هستند اما فرآیند ۲ مرحله‌ای و زمان‌بری دارد که به دلیل شرایط خاص حوزه خبرنگاران به منظور احراز هویت باید انجام شود.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.