۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Thursday, 25 April , 2024
شناسه خبر : 16173
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, ادبیات و کتاب, دیگر رسانه ها, فرهنگی, گردشگری و میراث, هنرهای تجسمی تاریخ انتشار : 12 مارس 2022 - 12:26 |
وزیر فرهنگ در آیین بزرگداشت حکیم نظامی:

نظامی یکی از محورهای وحدت آفرین برای اعتلای فرهنگ کشور است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه جمعه 20 اسفند در آیین بزرگداشت حکیم نظامی که در تالار وحدت برگزار شد با تاکید بر اینکه ما به حکیم نظامی به عنوان شاعری وحدت بخش میان همه اقوام فارسی زبان توجه داریم، گفت: نظامی یکی از محورهای وحدت آفرین برای کسانی است که به اعتلای فرهنگ فکر می کنند.
نظامی یکی از محورهای وحدت آفرین برای اعتلای فرهنگ کشور است

مشهد نیوز ،

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی با تاکید بر این مطلب افزود: امشب در آیین بزرگداشت حکیم نظامی همه علاقه‌مندان شعر و ادب فارسی جمع‌ هستند و آنان که نیامده‌اند نیز از رسانه‌های دیگر بیننده و شنونده این رویداد هستند.

وی تصریح کرد: مفاخر ایران هر کدام سرلوحه‌ای بزرگ برای این سرزمین پر تمدن هستند و ما خوشبختیم که حکمای اندیشمند، در کشورمان و در دسترس هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که نظامی از مفاخر بزرگ همیشگی ایران است، اظهار داشت: ایران فرهنگی با خط کشی‌ها از هم جدا نمی‌شود. ما به حکیم نظامی به نشانه وحدت همه اقوام فارسی زبان نگاه می‌کنیم و او نشانه همگرایی‌ است نه واگرایی. نظامی یکی از محورهای وحدت آفرین برای کسانی است که به اعتلای فرهنگ فکر می کنند.

اسماعیلی افزود: در ابتدای کار دولت مردمی سیزدهم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم کار ما متمرکز بر بزرگداشت نام آوران این سرزمین بود. این نشست ها با برنامه ریزی و اندیشمندی بزرگان، به اجرا درآمده است. در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر داریم از بزرگان ایران تقدیر کنیم.

وی در ادامه با تشکر از همه کسانی که همراهی کردند تا این نشست‌ها و این آیین به خوبی و عظمت برگزار شود، پیام رییس جمهوری را قرائت کرد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.