Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 17808
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, ارتباطات و فناوری اطلاعات, اقتصاد کلان, اقتصادی, انرژی, تولید و تجارت, تیتر یک, خانواده, سلامت, شهری, علم و فناوری, محیط زیست تاریخ انتشار : 11 می 2022 - 12:19 |
در حاشیه جلسه دولت

توضیح وزیر اقتصاد درباره افزایش قیمت برخی کالاها

وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به موضوع اصلاح نظام پرداخت یارانه ها،‌ گفت: در مورد افزایش قیمت برخی کالاها باید بگویم به هرحال این اقلام، کالاهایی هستند که اقلام مشتقه دارند که با افزایش قیمت آن‌ها، مشتقات آن‌ها نیز باید به لحاظ اقتصادی تغییر قیمت متناسب داشته باشد.
توضیح وزیر اقتصاد درباره افزایش قیمت برخی کالاها

احسان خاندوزی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره اصلاح نظام پرداخت یارانه ها گفت: با توجه به اینکه این سیاست ابعاد مختلفی دارد، دولت اساسا قبل از اینکه وارد مسئله ارز ترجیحی و تغییر یارانه کالاهای اساسی شود، مصوبات مربوط به سایر بخش‌ها و اقلامی که می‌توانند تحت تاثیر قرار بگیرند مثل بازار خودرو، مسکن، بهداشت و… پیش از این تصمیم‌گیری کرده است.

وی ادامه داد: اگر به مصوبات دولت در دو هفته گذشته نگاه کنید در مورد مسکن، بهداشت و درمان، خودرو و … وزرا مصوباتی را آورده بودند تا مطمئن شویم ابعاد این افزایش قیمت‌ها بر روی سایر کالاها از طریق سیاست‌های خنثی‌کننده جبران خواهد شد.

وزیر اقتصاد بیان کرد: اما در مورد افزایش قیمت سایر کالاها باید بگویم به هرحال این اقلام، کالاهایی هستند که اقلام مشتقه دارند و با افزایش قیمت آن‌ها، مشتقات آن‌ها نیز باید به لحاظ اقتصادی تغییر قیمت متناسب داشته باشد. برای این‌که این اتفاق کنترل و مهار شود و یک باره در فضای روانی جامعه اضطراب ایجاد نکند، از پیش وزارت صمت یعنی سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده مکلف شده است هم برای اقلام و هم برای مشتقاتشان قیمت‌گذاری اعلام کند و فکر کنم دستور جلسه امروز است که قیمت این اقلام نهایی شود و رسما به اتحادیه‌ها و اصناف اعلام شود و امروز ستاد تنظیم بازار آن‌ها را مصوب خواهد کرد.

وی در پایان گفت: امیدواریم با تلاش‌های وزرای بهداشت و راه و شهرسازی و غیره و سیاست‌هایی که در حوزه بهداشت، مسکن و… اتخاذ می‌شود خنثی‌کننده اثر قیمتی باشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.