۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Thursday, 25 April , 2024
شناسه خبر : 19488
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, اقتصادی, ایران, خانواده, دیگر رسانه ها, سلامت, سیاسی, شهری, ویژه تاریخ انتشار : 11 جولای 2022 - 22:28 |
نوری خبر داد:

سفر رییس مجلس به ازبکستان/ توسعه روابط پارلمانی و اقتصادی دستورکار سفر

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ازبکستان از سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به تاشکند به منظور تحکیم روابط پارلمانی و تسهیل ارتقاء روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بین دو کشور خبرداد.
سفر رییس مجلس به ازبکستان/ توسعه روابط پارلمانی و اقتصادی دستورکار سفر

غلامرضا نوری قزلجه با اشاره به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به ازبکستان در راس یک هیئت پارلمانی گفت: این سفر با دعوت همتای ازبکستانی آقای قالیباف عصر فردا (سه شنبه ) آغاز می‌شود. این سفر نشان دهنده اهمیت ارتقای روابط پارلمانی با کشورهای حوزه آسیای میانه است.

وی اضافه کرد: دیدار با روسای مجالس ازبکستان و گفت وگو با تجار و بازرگانان و نیز بازدید از برخی ظرفیت‌های فرهنگی برای ارتقاء روابط دو کشور از جمله برنامه‌های رئیس مجلس و هیئت همراه در ازبکستان است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ازبکستان تاکید کرد: ایران و ازبکستان با وجود داشتن اشتراکات فرهنگی و منطقه ای تاکنون در توسعه روابط به خصوص تسهیل روابط تجاری دچار کاستی‌هایی بوده‌اند و امیدوارم این سفر ‌و استفاده از قدرت دیپلماسی پارلمانی بتواند باعث ارتقای روابط دوکشور در حوزه های مختلف شود.

نوری قزلجه اضافه کرد: آسیای میانه یکی از مهم ترین ظرفیت های مغفول در حوزه تجارت خارجی کشور است که به دلیل اشتراکات کشورها و نیز فعالیت سازمان‌های همکاری‌های شانگهای و اکو در آن و نیز استفاده از ظرفیت مجمع مجالس آسیایی، می تواند نقش مهمی در توسعه صادرات کشور، افزایش درامدهای پایدار ارزی و نیز دسترسی به بازارهای بزرگتر برای تولید کنندگان ایرانی در پی داشته باشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.