Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 20636
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, ادبیات و کتاب, ایران, تلویزیون, تیتر یک, خانواده, رسانه, سلامت, سینما, شهری, علم و فناوری, گردشگری و میراث, محیط زیست, هنرهای تجسمی, ویژه تاریخ انتشار : 12 دسامبر 2022 - 17:13 |
آغاز پخش یک برنامه رادیویی؛

«تئاتر شهر» از این هفته شنیدنی می شود/ پژواک نمایش های روی صحنه در رادیو

پخش ویژه برنامه رادیویی «تئاترشهر» روز پنجشنبه بیست و چهارم آذر ماه از آنتن شبکه رادیویی نمایش آغاز می شود.
«تئاتر شهر» از این هفته شنیدنی می شود/ پژواک نمایش های روی صحنه در رادیو

مشهد نیوز -سیدلفضل یداللهی:ویژه برنامه رادیویی«تئاترشهر» از روز پنجشنبه بیست و چهارم آذر ماه راهی آنتن شبکه رادیویی نمایش خواهد شد.
این ویژه برنامه در راستای امضای تفاهم نامه اخیر اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش و مجموعه تئاتر شهر ساعت 18:15 تا 19:15 روزهای پنجشنبه هر هفته از محل سالن انتظار تالار اصلی این مجموعه تقدیم شنوندگان می شود.
سید محمد جواد طاهری رئیس مجموعه تئاتر شهر در جلسه ای که با حضور محسن سوهانی مدیر کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش برگزار شد ضمن قدردانی از مدیریت و کارکنان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو توضیح داد: ایجاد چنین شرایطی برای تئاتر شهر با برنامه رادیویی که مزین به اسم این مجموعه ارزشمند است برای بنده و همکارانم دربرگیرنده ارزش های فراوانی است که می تواند در حوزه تبلیغات آثار نمایشی به صحنه رفته در این مجموعه و سایر تماشاخانه نقش چشمگیری داشته باشد. اما این تبلیغات زمانی می تواند مورد توجه قرارگیرد که عنصر «نقد» نیز همراه این تبلیغات باشد. اتفاقا همین شرایط است که زمینه های رشد مخاطبان را فراهم می کند.
رئیس مجموعه تئاتر شهر در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن اشاره به لزوم طرح مباحث مرتبط با جامعه شناسی وروانشناسی در حوزه مخاطبان تئاتر گفت: این روزها در فضای مجازی و رسانه ای کشور مباحث مهمی در حوزه تئاتر مطرح می شود که هرکدام از این بحث ها که به نوعی در پیوند با مخاطبان تئاتر است می تواند زمینه های خوبی برای بررسی و برگزاری نشست در برنامه های رادیویی باشد. عناصری که اگر در همین برنامه تئاتر شهر مطرح شود می تواند این برنامه رادیویی را تبدیل به برنامه ای مهم در حوزه تئاتر کند. به اعتقاد من ضرورت این برنامه به قدری باید جدی باشد که چه ما باشیم و چه نباشیم ادامه آن مانند بسیاری از برنامه های رادیویی دیگر تبدیل به امری مستمر و قطعی ناپذیر شود.
محسن سوهانی مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو ورادیو نمایش ، ضمن ابراز خرسندی از آغاز تولید برنامه رادیویی «تئاترشهر»گفت: باعث خوشحالی بنده و همکارانم است تا بر اساس تفاهم نامه جدیدی که چندی پیش بین اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و مدیرکل هنرهای نمایشی به امضا رسیده، شاهد آغاز برنامه رادیویی «تئاتر شهر» در مجموعه تئاتر شهربه عنوان یکی از شاخص ترین مجموعه های نمایشی کشور خواهیم بود.
وی افزود: این برنامه رادیویی پژواک نمایش های تئاتر شهر و دیگر آثار نمایشی به صحنه رفته در شهر تهران است که می تواند به عنوان یک بازوی رسانه ای از تئاتر حمایت کند. این فرآیند تعامل دوسویه ای است که می تواند در تکثیر مخاطب تئاتر نقش موثری ایفا کند. شرایطی که دربرگیرنده ابعاد مختلفی است و موجب ایجاد یک بستر جدید برای معرفی هرچه بهتر آثار نمایشی خواهد شد.
مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش درتایید صحبت های طاهری مبنی بر حضور نقد در حوزه برنامه سازی تئاتر توضیح داد: به اعتقاد من نقد درست و اصولی نه تنها مانعی برای بهتر دیده شدن اثر نیست بلکه یک عنصر تبلیغی پرچالش است. شرایطی که می تواند در حوزه ترغیب تماشاگران به سمت تماشای تئاتر نیز نقش ایفا کند. اساسا چنین چالشی جزو ملزومات یک برنامه رادیویی موثر است که می تواند آن برنامه را تبدیل به یک برند تبلیغاتی کند و امیدوارم برنامه رادیویی «تئاترشهر» که به میزبانی این مجموعه روانه آنتن می شود بتواند از عهده این رسالت برآید.
علی بهرامی تهیه کننده برنامه رادیویی «تئاترشهر» نیز در بخش پایانی این نشست ضمن ارائه توضیحاتی از جزییات برنامه گفت: برنامه رادیویی «تئاترشهر» روزهای پنجشنبه هر هفته از سالن انتظار مجموعه تئاتر شهر به صورت زنده و مستقیم راهی آنتن شبکه رادیویی نمایش می شود. در این برنامه تلاش می شود ضمن انعکاس تازه ترین فعالیت گروه های نمایشی مستقر در مجموعه تئاتر شهر و رویدادهای مرتبط به آن ، نسبت به پژواک اخبار و دیگر رویدادهای تماشاخانه های دیگر اقداماتی را انجام دهیم. این در حالی است که تولید چند آیتم نمایشی ویژه، مصاحبه با عوامل آثار نمایشی، برگزاری نشست های تخصصی در حوزه مرتبط با نظام اقتصادی تئاترایران با حضور هنرمندان، جامعه شناسان، روانشناسان و کارشناسان مختلف در حوزه های مختلف، پخش قطعات نمایشی تولید شده در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، معرفی مشاغل مرتبط با تئاتردر قالبی ویژه از جمله فعالیت هایی است که در برنامه های آتی پیش روی شنوندگان قرار داده می شود.
برنامه «تئاترشهر» به تهیه کنندگی و سردبیری علی بهرامی و اجرای علیرضا سعیدی در گروه ارتباطات و اطلاع رسانی رادیو نمایش به مدیریت رضا گل سوسن از روز پنجشنبه بیست و چهارم آذر ماه ساعت 18:15 تا 19:15 راهی آنتن رادیو نمایش می شود.

نویسنده : سید ابوالفضل یداللهی
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.