Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 20942
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, ارتباطات و فناوری اطلاعات, استان ها, اطلاعات و ارتباطات, اقتصاد کلان, اقتصادی, انرژی, ایران, بین الملل, تولید و تجارت, تیتر یک, حقوقی و قضایی, خانواده, دیگر رسانه ها, رهبری, سلامت, سیاست خارجی, سیاسی, شهری, علم و فناوری, عمران و اشتغال, محیط زیست, ویژه تاریخ انتشار : 28 ژانویه 2023 - 15:32 |

پیشتازی ایران در راه‌اندازی پروژه‌های نفت و گاز خاورمیانه

انتظار می‌رود خاورمیانه در فاصله سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷، شاهد آغاز فعالیت ۶۲۱ پروژه نفت و گاز باشد که ایران در این زمینه، نسبت به کشورهای دیگر منطقه، پیشتاز است.
پیشتازی ایران در راه‌اندازی پروژه‌های نفت و گاز خاورمیانه

پایگاه خبری آفشور تکنولوژی (offshore-technology) با اشاره به آمار شرکت گلوبال انرژی دیتا در گزارشی نوشت: از میان ۶۲۱ پروژه‌ای که قرار است در فاصله سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ فعالیتشان را در خاورمیانه آغاز کنند، پروژه‌های بالادستی ۸۱ مورد، پروژه‌های میان دستی ۱۴۱ مورد، پالایشگاه ۸۴ مورد و پتروشیمی با ۳۱۵ مورد، بالاترین تعداد پروژه‌ها را خواهد داشت.

پروژه‌های پایین دستی (پالایشگاه‌ها) و پتروشیمی به اتفاق، حدود ۶۴ درصد از کل پروژه‌های نفت و گاز آتی در خاورمیانه در فاصله سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ را تشکیل می‌دهند. پس از آن بخش میان دستی قرار دارد و بخش خط لوله به تنهایی، ۴۰ درصد از کل پروژه‌ها را تشکیل می‌دهد و پس از آن ذخیره‌سازی نفت با ۲۳ درصد و پالایش گاز با ۲۱ درصد قرار می‌گیرند.

پروژه‌های جدید، با سهم ۷۸ درصدی از کل پروژه‌ها در سراسر زنجیره ارزش، بالاترین تعداد پروژه‌های آتی در خاورمیانه را تشکیل می‌دهند. سهم پروژه‌های جدید به خصوص در بخش پتروشیمی بالا بوده و ۶۰ درصد از کل پروژه‌های جدید در سراسر زنجیره ارزش را تشکیل می‌دهد. از سوی دیگر، بخش اعظم پروژه‌ها در بخش پایین دستی (پالایشگاه‌ها)، پروژه‌های توسعه‌ای با سهم ۴۳ درصدی هستند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.