Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 20945
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, ارتباطات و فناوری اطلاعات, استان ها, اطلاعات و ارتباطات, اقتصاد کلان, اقتصادی, ایران, بین الملل, تولید و تجارت, تیتر یک, حوادث، انتظامی, خانواده, سلامت, شهری, علم و فناوری, عمران و اشتغال, محیط زیست, ویژه تاریخ انتشار : 28 ژانویه 2023 - 15:41 |
ادامه قیمت بالای گوشت در بازار

استخوان لای زخم بازار گوشت/ درمان چیست؟

قیمت گوشت قرمز در بازار هنوز در سطوح بالا باقی مانده و تداوم این شرایط می‌تواند سهم گوشت در سفره مصرف‌کنندگان را پایین‌تر بیاورد. پیگیری از فروشندگان و تولیدکنندگان گوشت درباره دلایل این اتفاق به این نتیجه ختم می‌شود که نان برخی واسطه‌ها و دلالان وقتی چرب‌تر می‌شود که دست مردم کمتر به گوشت برسد؛ موضوعی که با وجود اقداماتی که با هدف مدیریت بازار گوشت انجام شده، به برخورد جدی نیاز دارد.
استخوان لای زخم بازار گوشت/ درمان چیست؟

قیمت گوشت در هفته‌های اخیر روندی صعودی داشته و مشاهدات میدانی از مغازه‌های تهران نشان می‌دهد که قیمت گوشت گوسفندی و گوساله بسته به نوع آن به حدود کیلویی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. البته گوشت با قیمت کمتر هم به دست مصرف‌کننده می‌رسد، ولی احتمالا یا در میادین میوه و تره بار و یا به صورت منجمد، که در این موارد قیمت‌ها حدود ۲۰۰ هزار تومان برای هر کیلو گزارش شده است. خریداران در بازار و مغازه‌ها در مواجهه با قیمت‌های جدید گوشت در بازار راهکارهای مختلفی در پیش گرفته‌اند، برخی سمت خرید گوشت نمی‌روند و این کالای پروتئینی را از سبد غذایی خود حذف یا به شدت محدود کرده‌اند، برخی قدرت خریدشان کم شده و شاید هر چند وقت‌ یک‌بار آن هم به مقدار کم خرید کنند و مرغ را جایگزین گوشت قرمز کرده‌اند و برخی دیگر نیز گوشت مورد نیاز خود را تامین می‌کنند و سعی می‌کنند از هزینه‌های دیگر خود بکاهند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.