Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 21207
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, ارتباطات و فناوری اطلاعات, استان ها, اقتصاد کلان, اقتصادی, انرژی, ایران, بین الملل, تولید و تجارت, تیتر یک, حوادث، انتظامی, خانواده, سلامت, شهری, عمران و اشتغال, محیط زیست, ویژه تاریخ انتشار : 10 آوریل 2023 - 13:15 |

اسلامی اعلام کرد: تلاش برای تامین حداقل ۱۵ درصد از انرژی کشور از مسیر هسته‌ای

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: تلاش داریم نیروگاه‌های اتمی را به جایی برسانیم که حداقل ۱۵ درصد از انرژی کشور از مسیر هسته‌ای تامین شود.
اسلامی اعلام کرد: تلاش برای تامین حداقل ۱۵ درصد از انرژی کشور از مسیر هسته‌ای

محمد اسلامی گفت: ما یک نیروگاه هزار مگاواتی داریم که تا الان بیش از حدود ۵۸ میلیارد کیلووات ساعت به شبکه برق تزریق کرده است و این امر موجب شده خودمان صاحب یک نیروگاه اتمی باشیم که به دست ایرانی ها بهره‌برداری و نگه‌داری می‌شود و تعمیرات آن هم در دست انجام است.
وی ادامه داد: نیروگاه‌هایی که در دست ساخت داریم در بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان در سواحل مکران یا در هرمزگان در سواحل دریای عمان هستند که گام مهم توسعه ای ما هستند. ما تلاش داریم نیروگاه‌های اتمی را به جایی برسانیم که حداقل ۱۵ درصد از انرژی کشور از مسیر هسته ای تامین شود. این گام نیاز به یک نقشه راه داشته است تا بدون همکاری خارجی ها با ظرفیت ملی انجام دهیم و اگر هم خارجی ها همکاری کردند که چه بهتر.اسلامی در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: یکی از روش‌های آب شیرین کردن استفاده از راکتورهای هسته‌ای است اما برای آب با دوام از راکتور استفاده نمی کنند چون نیروگاه‌ها در سال دو تا سه ماه از مدار برای تعویض سوخت و تعمیرات خارج می شود و یک شهر و منطقه را نمی‌توان به نیروگاه وابسته کرد. اما از آنجایی که مطالبه دیرینه مردم بوشهر بود، الان سرمایه گذاری برای ۷۰ هزار مترمکعب آب در بوشهر را شروع کردیم و قول دادیم که دو ساله تحویل دهیم البته کمی مقدماتش زمان برد اما الان در دست اجراست و این تعهد را ما به مردم بوشهر ادا می‌کنیم.وی در پاسخ به اینکه ساخت آب شیرین کن بومی است؟ اظهار کرد: خیر کاملا داخلی نیست. ما دنبال این هستیم که این فناوری هم بومی کنیم، اما الان این سیستم ترکیبی است و بعد از آن در سواحل هرمزگان و هر جا که نیروگاه اتمی بسازیم آب شیرین کن در کنارش خواهیم داشت.رییس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به اینکه وضعیت ساخت نیروگاه در سیستان و بلوچستان و هرمزگان در چه مرحله ای است گفت: ما الان شرکت نیروگاه های اتمی ایران ـ مکران و ایران ـ هرمز را فعال کردیم زمینه ها و سایت ها فراهم و انتخاب است و در فرایند دریافت زمین و مطالعات میدانی و انتخاب سیستم و اقدامات فنی مهندسی هستیم که در یک زمان بندی فشرده با الگوی تامین مالی متفاوتی که برایش تعریف کردیم داشته باشیم که دچار افت مالی نشوند. آب شیرین کن هم برای هر دو استان مورد اشاره در نظر گرفته شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.