۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Thursday, 25 April , 2024
شناسه خبر : 21431
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, ارتباطات و فناوری اطلاعات, اقتصاد کلان, اقتصادی, انرژی, تولید و تجارت, تیتر یک, حقوقی و قضایی, خانواده, دولت, دیگر رسانه ها, سلامت, سیاسی, شهری, علم و فناوری, عمران و اشتغال, محیط زیست, ویژه, یادداشت تاریخ انتشار : 03 جولای 2023 - 17:15 |
وزیر نفت خبر داد

سودآوری ۳۰۰ میلیون دلاری با استحصال اتان در پارس جنوبی

وزیر نفت گفت: با استحصال اتان ۹ پالایشگاه مجتمع گازی پارس جنوبی، سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار درآمد برای کشور ایجاد خواهد شد.
سودآوری ۳۰۰ میلیون دلاری با استحصال اتان در پارس جنوبی

به گزارش ایسنا، جواد اوجی امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه طرح افزایش استحصال گاز اتان ۹ پالایشگاه مجتمع گازی پارس جنوبی با بیان اینکه روزانه بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز از میدان پارس جنوبی برداشت می‌شود، اظهار کرد: با تولیدی‌ شدن طرح توسعه فاز ۱۱ این میدان مشترک تولید افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۶۶ درصد اتان تولیدی در پالایشگاه‌های پارس جنوبی استحصال و بقیه به خط لوله سراسری تزریق و سوزانده می‌شود، گفت: نخستین پروژه استحصال اتان کشور در پالایشگاه گاز پارسیان از سوی ستاد اجرایی فرمان امام به بهره‌برداری رسیده است و شرکت‌های زیرمجموعه این نهاد تجربه خوبی در این زمینه دارند و همواره صف‌شکن هستند.
اوجی با بیان اینکه این پروژه قرار است استحصال اتان از ۱۸ فاز پالایشگاه را انجام دهد و سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار سودآوری برای کشور دارد، گفت: عملیات اجرایی این پروژه تا دو ماه آینده آغاز می‌شود.
اوجی با تاکید بر اینکه استحصال اتان در پالایشگاه‌های پارس‌جنوبی، برای کشور ارزش افزوده و اشتغال زیادی به همراه دارد، گفت: سالانه ۱.۱ میلیون تن اتان از محل اجرای طرح استحصال اتان در ۹ پالایشگاه پارس جنوبی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تولید می شود.
به گفته وی، سود حاصل از اجرای همه پروژه‌ها در این ستاد یا دوباره در زنجیره ارزش همان پروژه سرمایه‌گذاری می‌شود یا در بخش اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه و مردم همچون راه‌اندازی کارخانه‌های تولید داروهای خاص سرمایه‌گذاری می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.