۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Thursday, 25 April , 2024
شناسه خبر : 21616
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, ارتباطات و فناوری اطلاعات, استان ها, اقتصاد کلان, اقتصادی, ایران, تیتر یک, حقوقی و قضایی, خانواده, دولت, دیگر رسانه ها, سلامت, سیاسی, شهری, علم و فناوری, محیط زیست, ویژه, یادداشت تاریخ انتشار : 25 سپتامبر 2023 - 12:11 |

خطابه اعتراضی کمیته فنی و مطالبات صنفی بازنشستگان کشوری و لشکری به وزیر کار

پس از انتخاب جناب آقای نعمت الله ترکی به سمت مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری امید ها دراردوگاه بازنشستگان جهت بهبود امور صندوق بیش از پیش متبلور شد چرا که ایشان را از مسئولان اجرایی موفق می شناختیم و انتظار براین بود با وجود ایشان صندوق بازنشستگی جایگاه اصلی خودرا پیدا می کند.. اما چه سود که آن خطا بود آنچه می پنداشتیم
خطابه اعتراضی  کمیته فنی و مطالبات صنفی بازنشستگان کشوری و لشکری به وزیر کار

در حالیکه ۹ ماه از زمان انتصاب جناب آقای ترکی سپری می شود لیکن نه تنها گام موثری از ایشان در جهت حل مشکلات معیشتی ، درمانی، ورفاهی مشاهده نشده ، متاسفانه به برکت وجودشان شفافیت نیز از قرعه کشی وام ضروری و وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و پرداخت وام در موعد مقرر از طریق بانک عامل رخت بر بسته است. و فقط بازنشستگان به یمن تصمیمات جدید صندوق این حق برایشان ایجاد شده است که همه ماهه پس از اتمام وام بتوانند در سامانه برای اخذ وام ثبت نام نمایند.

?هزینه درمان با وجود عضویت بازنشستگان‌ متقاضی در بیمه های تکمیلی بعد از چندین ماه به حسابهای ذینفان واریز می شود که اداره معیشت بازنشستگان به مخاطره می افتد.

?کسورات از حقوق بازنشستگان به تعاونی های مصرف ، بانکها عامل علیرغم کسر از حقوق بازنشسته در موعد مقرر واریز نمی شود و باعث دردسر های عدیده ای برای بازنشستگان فراهم نموده است.

? تخفیف های محصولات فرآورده های لبنی شرکت پگاه در فروشگاه های افق کوروش برای بازنشستگان در دوران مدیریت ایشان به صفر تنزل نموده است این در حالی می باشد که صندوق بازنشستگی در این مجموعه بزرگ در زمره یکی از سهامداران عمده است.

?از پیگیری وپرداخت مطالبات معوقه ۶ ماهه سال ۹۹بازنشستگان ، فوق العاده ایثارگری و فوق العاده مناطق عملیاتی برای ذینفعان نیز خبری نیست .

? از پیگیری و تخصیص اعتبار برای پرداخت مبلغ ناچیز ۹ همت مصوبه قانون بودجه ۱۴۰۱ برای همسانسازی نیز توسط ایشان خبری نیست و بنظر می رسد ایشان پیگیری را متوقف نموده است.

?از تخفیف های هتل های جهانگردی وپیگیری چرایی عدم تحقق هدایای نقدی همانند شاغلین برای بازنشستگان نیز شوربختانه اقدامی مشاهده نمی شود.

?عدم پیگیری معوقات ۲۰ ماهه و اصلاح احکام کادر بهداشت ودرمان ‌و همچنین اصلاح احکام ۱۵٪ بقیه بازنشستگان که تصحیح نگردیده است نیز در زمره ناکارآمدی مدیرعامل صندوق جلوه گری می کند.

?و نکته آخر اینکه اخیرا بر اثر بی تدبیری و ضعف عملکرد مسئولان صندوق حقوق ماهانه ناچیز بازنشستگان‌کشوری در دقایق ۹۰ (آخرین ساعات هر ماه و در سه روز مختلف) به تدریج پرداخت می شود که موجب ناراحتی بازنشستگان عزیز را فراهم نموده است.

?حال با عنایت به اینکه جنابعالی بالاترین مقام وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی می باشید و متولی قانونی و رسمی بازنشستگان کشوری هستید ،ناگزیر از عملکرد ضعیف جناب آقای ترکی و مدیران صندوق ‌که در این چند ماه جز فعالیت های رسانه ای تبلیغاتی ، جلسات بی فایده و پر هزینه نمایشی و شعار های بی محتوی هیچ گام موثری جهت رفع مشکلات معیشتی از آنها ندیده ایم
? اعتراض و عدم رضایت شدید بازنشستگان کشوری را از عملکرد ضعیف ایشان و انتظار رسیدگی کمترین خواسته خیل عظیم بازنشستگان کشور است که مرتبط کف خیابان فریاد میزند که در شعارها وزیررا مخاطب قرار میدهند .

?آقای وزیر که به شایسته سالاری در حرف اعتقاد دارید انتظار میرود .هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی امور مدیریتی صندوق بازنشستگی کشوری اقدام و یکی از مدیران توانمند ، کارآمد و متخصص را از جامعه بزرگ دولتمردان کشور که درد جامعه بازنشستگان کشوری را بداند ، به سمت حساس مدیر عاملی صندوق بازنشستگی کشوری منصوب فرمائید.
تا ان شاءالله مدیرعامل جدید بتواند کاستی های مدیر عامل فعلی و سابق را رفع و در جهت حل مشکلات بازنشستگان عزیز گام های مفید و موثری بردارد .

نویسنده : مجتبی پیام
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.