Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 21716
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, ارتباطات و فناوری اطلاعات, استان ها, اطلاعات و ارتباطات, اقتصاد کلان, اقتصادی, انرژی, ایران, بین الملل, تولید و تجارت, تیتر یک, حقوقی و قضایی, حوادث، انتظامی, خانواده, دولت, رهبری, سلامت, سیاست خارجی, سیاسی, شهری, علم و فناوری, عمران و اشتغال, ویژه, یادداشت تاریخ انتشار : 13 نوامبر 2023 - 15:05 |
برای اولین بار ؛

اسامی ۶۸ کشور پیشنهادشده برای لغو روادید اعلام شد

۶۸ کشور در فهرست کشورهایی قرار دارند که وزارت میراث فرهنگی پیشنهاد کرده تا با آنها لغو روادید انجام شود.
اسامی ۶۸ کشور پیشنهادشده برای لغو روادید اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، لغو روادید با کشورهای خارجی با هدف افزایش گردشگران ورودی و تسهیل سفر به ایران درحالی از سوی وزارت میراث فرهنگی به دولت پیشنهاد شده است که بررسی نام برخی از کشورها نشان می‌دهد این طرح درباره آنها به زودی اجرا نخواهد شد همچنین برخی از این کشورها سیاست اجرای طرح لغو روادید را نه تنها با ایران اجرا نخواهد کرد بلکه با هیچ کشوری اجرا نمی‌کنند.

از طرفی تعدادی از این کشورها نیز در حوزه کشورهایی قرار دارند که سفر به آنها برای ایرانی‌ها سخت است یا اینکه گردشگران آن کشورها، ایران را در فهرست سفرهای خود ندارند. با این حال امید برای لغو روادید با آنها همچنان وجود دارد.

اجرای طرح لغو روادید با کشورهای دیگر بارها از سوی وزارت میراث فرهنگی با عددهای مختلفی بیان شده است یک بار ۵۰ کشور یک بار ۶۰ و یک بار بیش از ۶۰ کشور اعلام شد.

علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری در روز ۱۷ بهمن سال ۱۴۰۱ از پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی برای لغو روادید با ۵۰ کشور خبر داده و گفته بود: این کشورها از جمله بازارهای نوظهور که ظرفیت جمعیتی و درآمدی مناسبی دارند و برخی کشورهای همسایه را در برمی‌گیرد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی هشتم مهر امسال هم در زنجان گفت: لغو روادید ۶۸ کشور دیگر پیشنهاد داده شده است تا در وزارت امور خارجه و سایر نهادها بررسی شود و قطعاً پس از بررسی فرآیندها، تعداد کشورها در زمینه لغو روادید افزایش می‌یابد.

فهرست نهایی تا کنون نشان می‌دهد که ۶۸ کشور پیشنهاد شده است. اسامی این کشورها عبارتند از:

آرژانتین، آفریقای جنوبی، اندونزی، اردن، اروگوئه، ازبکستان، استونی، اسلواکی، اسلوونی، اکوادور، الجزایر، امارات، بحرین، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، برزیل، بلاروس، بلغارستان، بورکینافاسو، پاراگوئه، پرو، تانزانیا، تاجیکستان، تایلند، ترکمنستان، تونس، چک، روسیه، رومانی، ژاپن، ساحل عاج، سنگاپور، سنگال، سودان، سیشل، شیلی، صربستان، عربستان، غنا، فنلاند، قبرس، قرقیزستان، قزاقستان، قطر، کامرون، کرواسی، کره جنوبی، کلمبیا، کومور، کویت، گینه، لهستان، لوکزامبورگ، لیبی، لیتوانی، مالزی، مالدیو، مجارستان، مقدونیه، مکزیک، موریس، مالی، ماداگاسکار، نیجر، ویتنام، یمن، یونان، و هندوستان

رایزنی‌های وزارت خارجه ایران با کشورهای دیگر نشان خواهد داد کدام یک از این کشورها حاضر می‌شوند لغو روادید یک طرفه یا دو طرفه را اجرا کنند سیاست برخی از این کشورها نیز مخالف اجرای طرح لغو روادید است چون برخی از آنها با هیچ کشوری طرح لغو روادید را اجرا نمی‌کنند. چه لغو روادید برای تسهیل در ورود گردشگران به کشورشان باشد چه برای خروج از کشورشان.

به نظر می‌رسد برای بسیاری از این کشورها لغو روادید، تنها به صورت یک طرفه و به منظور ورود گردشگر به ایران قابل اجرا خواهد بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.