۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Thursday, 25 April , 2024
شناسه خبر : 21773
  پرینتخانه » بین الملل, تیتر یک تاریخ انتشار : 16 نوامبر 2023 - 14:40 |

درخواست بایدن از رییس جمهور چین درباره ایران

درخواست بایدن از رییس جمهور چین درباره ایران یک مقام رسمی آمریکایی مدعی شد که رییس‌جمهور این کشور در دیدار اخیرش با همتای چینی خود که در پی تحولات اخیر منطقه انجام شد، درخواستی را درباره ایران با او مطرح کرد. به گزارش مشهدنیوز، یک مقام رسمی ارشد آمریکایی پس از دیدار و گفت‌وگوی چهار […]

درخواست بایدن از رییس جمهور چین درباره ایران

درخواست بایدن از رییس جمهور چین درباره ایران

یک مقام رسمی آمریکایی مدعی شد که رییس‌جمهور این کشور در دیدار اخیرش با همتای چینی خود که در پی تحولات اخیر منطقه انجام شد، درخواستی را درباره ایران با او مطرح کرد.

به گزارش مشهدنیوز، یک مقام رسمی ارشد آمریکایی پس از دیدار و گفت‌وگوی چهار ساعته «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا و «شی جینپینگ» رییس‌جمهور چین که بحران اخیر منطقه در پی جنگ غزه نیز از محورهای آن بود، گفت که بایدن از چین خواسته است از نفوذ خود در ایران استفاده کرده و از تهران بخواهد از آنچه «اقدامات تحریک‌آمیز» خوانده شده پرهیز کند.
خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد که مقامات رسمی چینی به طرف آمریکایی گفتند درباره خطرات منطقه‌ای با ایران گفت‌وگوهایی داشته‌اند.
این درخواست در حالی از سوی بایدن مطرح شده است که آمریکا از آغاز جنگ غزه، با حمایت‌های تمام‌عیار از رژیم صهیونیستی بر آتش جنگ غزه دمیده است.
پنتاگون نیز به منظور آنچه ایجاد «بازدارندگی» در مقابل ایران و گروه‌های مقاومت در منطقه خوانده شده، بر شمار نظامیان و جنگ‌افزارهای خود در منطقه و شرق مدیترانه افزوده است که خود، اقدامی تنش‌زا محسوب می‌شود.
آمریکا که با حضور مداخله‌جویانه نظامی خود در منطقه مدعی کمک به تامین امنیت آن بود، نتوانست از بروز جنگی دیگر در خاورمیانه که امروز بیم گسترش آن را دارد، جلوگیری کند.
ایران موضوع «دستور دادن» یا «کنترل» نیروهای مقاومت منطقه برای حملات تلافی‌جویانه‌شان به منافع آمریکایی در منطقه و ادعای نقش داشتن در حمله حماس علیه رژیم صهیونیستی را رد کرده و گفته است که تصمیم‌گیرنده خودشان هستند؛ اگرچه، ایران نسبت به گسترش درگیری‌ها در جنگ غزه و تبدیل شدن آن به جنگی منطقه‌ای هشدار داده است.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.