۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Wednesday, 24 April , 2024
شناسه خبر : 21869
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, ایران, تیتر یک, حوادث، انتظامی, خانواده, سلامت, سیاست خارجی, سیاست داخلی, سیاسی, شهری, علم و فناوری, نظامی, ویژه, یادداشت تاریخ انتشار : 25 نوامبر 2023 - 13:11 |
سرلشکر صفوی:

بسیج تضمین کننده اقتدار ملی و امنیت ملی ایران است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به نقش بسیج در مقاطع اصلی تاریخ پس از انقلاب، گفت: بسیج تضمین کننده اقتدار ملی و امنیت ملی ایران است.
بسیج تضمین کننده اقتدار ملی و امنیت ملی ایران است

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در جمع بسیجیان استان البرز با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج در سراسر کشور گفت: مانور اقتدار بسیجیان دلاور که امروز در استان‌های سراسر کشور در حال برگزاری است در حقیقت تضمین کننده اقتدار ملی و امنیت ملی ایران است.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی افزود: اگر ایران امروز قدرتمند است عظمت و شوکت دارد، از وجاهت بین المللی برخوردار است، اگر رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای عزیز این گونه در مقابل ظالمین و جنایتکاران صهیونیستی در دفاع از مظلومان فلسطینی ایستاده‌اند، به پشتوانه ملت بزرگ ایران، اقتدار نیروهای مسلح و بسیجیان دلاور سراسر کشور است.

وی در تشریح فلسفه صدور فرمان تشکیل بسیج مستضعفین توسط حضرت امام (ره) و با اشاره به حوادث اوایل انقلاب اسلامی به خصوص تصرف لانه جاسوسی آمریکا در ١٣ آبان ١٣٥٨ گفت: در ۱۳ آبان سال ۵۸ پس از تصرف لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام و با این احتمال که ممکن است آمریکایی‌ها حمله نظامی به ایران کنند، حضرت امام در پنجم آذر ماه همان سال ۵۸ فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند و البته اردیبهشت سال بعد کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا فرمان حمله نظامی به ایران و به تهران را با هدف آزادسازی جاسوسان آمریکایی که در لانه جاسوسی بودند صادر کرد که بخاطر طوفان شن شکست خوردند و حضرت امام فرمودند: «شن ها مأمور خدا بودند».

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تأکید کرد: پس از این تجاوز نظامی و شکست امریکایی‌ها، بخاطر خطراتی که متوجه ایران بود حضرت امام دستور تشکیل بسیج را دادند.

وی افزود: بعداً با کتاب‌هایی که از اسناد لانه جاسوسی چاپ گردید معلوم شد که آمریکا در ناآرامی‌های اوایل انقلاب در کردستان و سایر شهرها و ترور بزرگان ما نقش داشت. این کتاب‌ها اثبات کرد که سفارت این کشور در ایران در حال جاسوسی بوده است.

سرلشکر صفوی با اشاره به تحقیر آمریکا توسط ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی، تصرف لانه جاسوسی و سایر رخدادها افزود: آمریکایی‌ها به واسطه همین شکست‌ها به تحریک و تشویق صدام رئیس جمهور بعثی عراق برای حمله نظامی به ایران پرداختند.

وی در تشریح نقش بسیج در مقاطع اصلی تاریخ پس از انقلاب خاطرنشان ساخت: جنگ تحمیلی رژیم بعث صدام علیه ایران با حمایت آمریکایی‌ها با غافلگیری راهبردی جمهوری اسلامی ایران شروع شد. البته برخی اطلاعات تاکتیکی می‌آمد که لشکرهای عراق پشت مرز در حال آماده شدن هستند اما نه سیاسیون کشور به ویژه بنی صدر که رئیس جمهور و فرمانده کل قوا بود و نه حتی فرماندهان عالی رتبه ارتش و سپاه، تصور وقوع یک جنگ بزرگ زمینی، هوایی و دریایی را که ۸ سال هم طول بکشد نداشتند.

این فرمانده عالی دوران دفاع مقدس افزود: در جنگ ۸ ساله دفاع مقدس بنده از ابتدا تا انتها در کنار برادران سپاهی، ارتشی و بسیجی بودم و به طور خلاصه نقش بسیج را در یک کلام برای شما می گویم، در آن شرایط نابرابر جنگ، رهبری حضرت امام خمینی (ره) و حضور بسیجیان، سرنوشت جنگ را تعیین کرد. چرا فرماندهان ارتش و سپاه با تدبیر و شجاعت و حضور ۲ میلیون نیروی بسیجی داوطلب، توازن و برتری قوا را به نفع ایران تغییر دادند، بسیجیان ما خط شکن و پیروزی‌آفرین بودند. هر بسیجی ما به اندازه چند نفر عراقی شجاعت و ایمان داشت که در صحنه نبرد این شجاعت تعیین کننده بود.

امنیت کامل کشور بعد از جنگ به کمک بسیج تأمین شد

وی با اشاره به تحولات و رخدادهای مهم کشور پس از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خاطرنشان ساخت: امنیت کامل کشور بعد از جنگ به کمک شما بسیجی‌ها تأمین شد. من صرفاً قبل از جنگ را نمی‌گویم که در کردستان، سیستان و بلوچستان و شهرهای دیگر که فتنه‌هایی ایجاد شده بود شما چه کردید، بعد از جنگ هم ما با فتنه‌ها و مشکلاتی مواجه بودیم مانند همین فتنه سال ۱۴۰۱ که حضور شما بسیجیان در کنار نیروهای انتظامی مقتدر، امنیت و آسایش را برای این مردم تأمین کرد چون همه مردم ما می‌خواهند که ایران امنیت داشته باشد.

سرلشکر صفوی افزود: حضور بسیج در کنار نیروهای مسلح ارتش، سپاه و فراجا، تمام تهدیدات و خطرات را برطرف کرد و امنیت پایدار را برای ایران به ارمغان آورد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود به رسالت، وظیفه، مأموریت و اهداف بسیج در شرایط حاضر پرداخت و گفت: مهم‌ترین وظیفه هر بسیجی در هر مکانی که حضور دارد کسب فهم و یک تحلیل صحیح از محیط داخلی کشور شامل فرصت‌ها، تهدیدها، مشکلات کشور و راهکارهای حل آنها است و اینکه بسیج برای حل این مشکلات مردم و کشور، چه کمکی می‌تواند انجام دهد.

وی افزود: منظور من از محیط داخلی یعنی در سطح ملی، سطح استانی تا شهرستان‌ها که بسیجیان عزیز باید آن را بشناسند و در هر محلی که هستند برای حل مشکلات مردم به کمک مسئولان بروند.

وی با بیان اینکه بسیجیان باید محیط فراملی را هم بشناسند تصریح کرد: مثلاً اینکه در افغانستان، در جمهوری آذربایجان و سایر همسایگان در منطقه غرب آسیا چه می‌گذرد؟ در محیط بین المللی چه تحولاتی دارد رقم می‌خورد؟

وی تأکید کرد: بسیجیان ما باید تحلیل صحیحی داشته باشند که سیاست‌های آمریکا هم در شرق روسیه هم در آسیای جنوب شرقی و هم در جنگ غزه، موجب تنش و نا امنی شده است.

اگر فرماندهی سیاسی و نظامی آمریکا در جنگ غزه نبود، صهیونیست‌ها زودتر به آتش تن بس می‌دادند

سرلشکر صفوی با اشاره به نقش آمریکا در جنگ غزه خاطرنشان ساخت: اگر آمریکایی‌ها فرماندهی صحنه سیاسی و نظامی جنگ غزه را عهده دار نبودند و به کمک صهیونیست‌ها نمی‌شتافتند رژیم صهیونیستی با مشکلات بزرگی مواجه می‌شد و زودتر به آتش بس تن می‌دادند.

سرلشکر صفوی در تحلیل روند محیط ملی، منطقه‌ای و جهانی تأکید کرد: آنچه که در آینده ایران، منطقه غرب آسیا و جهان رخ خواهد داد کاملاً از آنچه که تاکنون رخ داده متفاوت خواهد بود.

سرلشکر صفوی با اشاره به تغییر و تحولات محیط ملی، منطقه‌ای و بین المللی گفت: ما امروز شاهد نوعی تغییرات در نظام قدرت جهانی و شکل‌گیری قدرت‌های جدید بین المللی و منطقه‌ای هستیم و این تغییرات در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، تکنولوژی، فناوری‌های جدید، بروز و ظهور رهبران قدرتمند، لایق و کارآمد و ایستادگی در مقابل ظالمین جهانی مثل آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است.

حضور مردم در انتخابات آخر سال پشتوانه قدرت ملی است

وی افزود: ایران یک قدرت منطقه‌ای است که نه تنها در معادلات منطقه‌ای بلکه در معادلات جهانی تأثیرگذار است. پشتوانه این قدرت حضور ملت بزرگ ایران در همه صحنه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی از جمله انتخابات آخر سال است.

وی با اشاره به شکل گیری جبهه مقاومت و تغییر توازن قدرت در منطقه غرب آسیا تأکید کرد: جبهه مقاومت با الگوگیری از بسیج ایران شکل گرفت. در نتیجه خون شهدای دفاع مقدس آزادی راه کربلا شد و شما شاهد هستید که در ایام اربعین هر سال، چند میلیون نفر از ایران و کشورهای دیگر به کربلا می‌روند. این عظمت ناشی از باز شدن راه کربلا در نتیجه خون شهدای دفاع مقدس است.

وی با اشاره به جمله حکیمانه حضرت امام که فرمودند: «راه قدس از کربلا می گذرد» افزود: شکل‌گیری و تقویت جبهه مقاومت و ثمره خون به ناحق ریخته شده شهدای مدافع حرم، شهدای جبهه مقاومت از جمله فرمانده دلیرشان شهید حاج قاسم سلیمانی و فلسطینیان مظلوم، به حول و قوه الهی آزادی قدس شریف را رقم خواهد زد.

سرلشکر صفوی با اشاره به جنگ غزه گفت: طی چهل و چند شبانه روز گذشته شاهد اقدامات جنایتکارانه و نسل کشی اشغالگران رژیم نژادپرست و کودک‌کش صهیونیستی هستیم و از دیروز آتش بس اعلام شده است. ولی دیدید که این صهیونیست‌ها و ارباب بزرگشان آمریکایی‌ها و برخی از کشورهای اروپایی از این چهل و چند روز جنگ و کشتن و شهادت ۱۴ هزار نفر از مردم عادی فلسطین و غزه که بیش از ۵ هزار نفرشان کودک بودند هیچ ابایی نداشتند. این در تاریخ فراموش نخواهد شد، این حقیقت حقوق بشر آمریکایی است.

وی با اشاره به اهداف اعلام شده توسط سران رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، این رژیم را بازنده قطعی جنگ دانست و خاطرنشان ساخت: آنها به رغم این همه جنایت و شهادت ۱۴ هزار نفر از مردم و زخمی کردن ۳۸ هزار نفر دیگر، هیچ دستاوردی به دست نیاورده‌اند. یادتان می‌آید که نتانیاهو گفت ما ریشه‌های حماس را خواهیم کند و غزه را با خاک یکسان می‌کنیم؟ آیا توانستند حماس را از بین ببرند؟ الان حماس حضور دارد و مردم غزه مقاومت کردند و ۲ میلیون نفر از مردم در یک سرزمین کوچک به وسعت حدود ۳۶۲ کیلومتر مربع، در برابر این نسل کشی ایستادگی کردند.

وی با اشاره به حمایت افکار عمومی جهان از مردم مقاوم فلسطین گفت: تمام دنیا نه فقط مسلمان‌ها بلکه از ۵۰ ایالت آمریکا ۴۸ ایالت بر علیه صهیونیست‌ها راهپیمایی کردند. راهپیمایی در لندن را دیدید، در کشورهای اروپایی را دیدید. در اندونزی ۲ میلیون نفر راهپیمایی کردند در ایران نیز شاهد راهپیمایی میلیونی بودیم.

جنگ اخیر غزه موجب فروپاشی بنیان شعارهای فریبنده آمریکایی‌ها و غربی‌ها شد

سرلشکر صفوی تأکید کرد: شما بدانید این جنگ اخیر غزه موجب فروپاشی بنیان شعارهای آمریکایی‌ها و غربی‌ها مانند شعار حقوق بشر شد که ۲۰۰ – ۳۰۰ سال با آن مردم دنیا را فریب دادند.

وی افزود: شما دیدید وقتی یک نفری در ایران به هر دلیلی از دنیا رفت، چه فتنه‌ای به راه انداختند، حال ۱۴ هزار نفر شامل زنان و کودکان در فلسطین به شهادت رسیدند اما هیچ موضعی نگرفتند و از جنایتکار حمایت کردند و این یک آپارتاید است.

صفوی در جمع بندی سخنان خود افزود: به فضل الهی ما در حال عبور از یک گردنه خطرناک هستیم، من تجربه ۴۵ ساله خودم را به شما می‌گویم. به فضل الهی و با عنایات حضرات ۱۴ معصوم علیهم السلام، ریل گذاری‌های پیشرفت در کشورمان انجام شده است و ما به سمت قله‌ها در حال حرکت هستیم، البته مشکلات و خطراتی داریم و هنر بسیجیان آن است که در صحنه‌های مورد نیاز انقلاب و ملت ایران، حضور تعیین کننده داشته باشند و برای هر مشکلی به کمک مسئولان راه حلی پیدا کرده و اقدام نمایند.

وی با اشاره به راهبرد دشمنان در جنگ ترکیبی علیه ملت و دولت ایران خاطرنشان ساخت: دشمنان ما در این جنگ ترکیبی و جنگ شناختی، به دنبال تغییر در اذهان، باورها، ارزش‌ها، محاسبات مردم و جوانان و مسئولان کشور هستند. صحنه این نبرد، فضای مجازی است و ما باید در این صحنه حضور داشته باشیم / انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.