۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Wednesday, 24 April , 2024
شناسه خبر : 21942
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, ارتباطات و فناوری اطلاعات, استان ها, اقتصاد کلان, اقتصادی, انرژی, ایران, تولید و تجارت, تیتر یک, حقوقی و قضایی, خانواده, دولت, سلامت, سیاسی, شهری, علم و فناوری, عمران و اشتغال, محیط زیست, ویژه, یادداشت تاریخ انتشار : 03 دسامبر 2023 - 13:52 |
در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

واکنش وزیر کشور به ارسال پیامک از سوی یک گروه سیاسی برای تایید صلاحیت‌شده‌ها؛ «گفتند ما حدس زدیم»/ در هیچ دورانی این مقدار تایید صلاحیت شده‌ در هیات‌های اجرایی نداشتیم

وزیر کشور گفت: در مورد دسترسی به اسامی داوطلبان انتخابات، اینکه گروه‌های سیاسی از کجا حدس زدند و چه کار کردند، من اطلاعی ندارم، اگر خیلی مُصر هستند باید دستگاه‌های اطلاعاتی بررسی کنند.
واکنش وزیر کشور به ارسال پیامک از سوی یک گروه سیاسی برای تایید صلاحیت‌شده‌ها؛ «گفتند ما حدس زدیم»/ در هیچ دورانی این مقدار تایید صلاحیت شده‌ در هیات‌های اجرایی نداشتیم

احمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره برخی اظهارنظرها درباره نگاه امنیتی برخی مدیران وزارت کشور به موضوع انتخابات باتوجه به انتخاب برخی استانداران نظامی گفت: حتما این نوع اظهارنظرها غلط است و یک نوع قضاوت غیرصحیحی است. بعضاً از ادبیاتی استفاده شده که ادبیات غیرواقعی است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: همین الان با این تعداد تایید صلاحیت شده‌ها از هیات‌های اجرایی در واقع هیچ وقت در هیچ دورانی این مقدار را نداشته‌ایم. ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر از سوی هیات‌های اجرایی تائید شدند. یک تعداد قابل توجهی از این‌ها به میزان ۱۴ درصد عدم احراز شدند، عدم احزار یعنی چه؟ یعنی هیات اجرایی فرصت کافی نداشتند، که با بردن سندهای کافی می‌توانند تائید شوند. ۳۰ درصد از این‌ها علت‌شان این بود که اسناد آن ۵ سال سابقه خدمت را نتوانستند فراهم کنند، می‌توانند بروند فراهم کنند و مشکل خودشان را حل کنند.

وی ادامه داد: درباره آن‌هایی که تائید صلاحیت نشدند، می‌توانند بروند و بخواهند که به چه دلیل تائید صلاحیت نشدند که آن‌ها حدود ۱۳ تا ۱۴ درصد می‌شوند. می‌توانند بروند سندهای‌شان را بخواهند و اگر دیدند دلایل کافی برای رد صلاحیت نبوده است، بر اساس آن شکایت کنند.

وحیدی تاکید کرد: البته بیشتر می‌بینیم بعضاً افراد سیاسی در این خصوص حرف می‌زنند نه آن افرادی که حالا یا رد صلاحیت و یا عدم احراز شدند؛ چراکه فرصت کافی داشتند. از آن‌ها که حرف زدند ۲ و ۳ نفر هستند که در مورد دلایلی که گفتند از آن‌ها سوال شد و معلوم شد دلایل‌شان هیچ ربطی به این موضوعاتی که اظهار کردند، نداشته است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: فلذا وزارت کشور تمام سعی و تلاشش این بوده که زمینه‌ها را برای حداکثر ثبت‌نام و حداکثر تائید فراهم کند. به همین دلیل هم دیدید ۴۹ هزار نفر ثبت‌نام کردند از این‌ها در مرحله دوم حدود ۲۴ هزار نفر آمدند و الان هم به شدت طالب این هستیم که همه جریان‌ها، گروه‌ها و سلایق در میدان باشند و فعالیت کنند؛ چنانچه در ثبت نام‌ها بودند و از نظر ما این هم لازم است و هم خوب است و همه تلاش‌مان را برای فراهم کردن این زمینه دنبال می‌کنیم. خواهش می‌کنم کسانی که اظهارنظر می‌کنند، واقع‌بینانه و مطابق انصاف اظهارنظر کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که پس از مشخص شدن نتیجه بررسی‌های هیات‌های اجرایی برای شرکت در انتخابات یک جریان سیاسی برای افراد تائید شده پیامک فرستاد تا روزمه خودشان را برای این جریان ارسال کنند پس از این اتفاق این سوال پیش آمد اطلاعات افراد تائید صلاحیت شده از کجا به دست این جریان رسیده است و انتقاد یکی از گروه‌های اصولگرادر این خصوص گرفتن انگشت اتهام به سوی وزارت کشور بود، بیان کرد: این کار کاملا اشتباه و غلط است. ببینید در دسترسی به اسامی آن چیزی که مربوط به حوزه وزارت کشور بوده است، غیر از مرکز ثبت‌نام و آنجایی که باید ثبت نام می‌کردند، هیچ جای دیگری امکان دسترسی نداشته است.

وزیر کشور ادامه داد: البته این اسامی باید به کجا فرستاده می‌شده؟ به ۶ نهاد باید فرستاده می‌شده است. ۶ نهاد باید درباره این افراد نظر می‌دادند؛ از وزارت علوم، قوه قضائیه، دستگاه‌های ثبت احوال، دادستانی کل و ۶ دستگاه باید جواب می‌دادند. بعد باید این‌ها اسامی‌شان به کجا می‌رفته؟ همزمان باید به هیأت نظارت می‌رفت. ۷ الی ۸، ۱۰ دستگاه در این کار درگیر بودند.

وی افزود: اتفاقا دوستان ما صحبت کردند با بعضی از افرادی که گفتند؛ اعلام کردند نه ما آن‌هایی که از قبل احتمال می‌دادیم این‌ها در انتخابات شرکت کنند، برای‌شان پیامک فرستادیم.

وحیدی درخصوص این‌که این پیامک تنها برای گزینه‌های احتمالی از سوی جریان سیاسی مذکور فرستاده نشده بلکه حتی برای افرادی که نخستین بار است در انتخابات شرکت می‌کنند و از سوی هیات‌های اجرایی تائید صلاحیت شده‌اند هم فرستاده شده، گفت: این که برای اول یا دوم رفته است من خبر ندارم، اما آن‌ها برداشت‌شان این است که ما حدس زدیم، ادعایی که شده (ادعای ارائه رانت اطلاعاتی از سوی وزارت کشور) کاملا غیرواقعی است، ضمن این که این اسامی فقط به جاهای خاص رفته است به جاهای دیگر نرفته است و بسیار هم با دقت این کار انجام شده است. این که گروه‌های سیاسی از کجا حدس زدند و چه کار کردند، من اطلاعی ندارم، اگر خیلی مُصر هستند باید دستگاه‌های اطلاعاتی بررسی کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.