Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 22009
  پرینتخانه » تیتر یک, مجلس تاریخ انتشار : 13 دسامبر 2023 - 13:04 |

قالیباف: حل ناترازی انرژی گران‌سازی انرژی نیست

قالیباف: حل ناترازی انرژی گران‌سازی انرژی نیست رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حل ناترازی انرژی گران‌سازی انرژی نیست؛ بلکه نفع مستقیم مردم از کاهش مصرف است. به گزارش مشهدنیوز، محمدباقر قالیباف در نشست حمل‌ونقل و توسعۀ اقتصادی گفت: خدا من را نبخشد اگر حرف سیاسی بزنم. من دارم بحث مدیریتی و فنی می‌کنم. کار نشدنی […]

قالیباف: حل ناترازی انرژی گران‌سازی انرژی نیست

قالیباف: حل ناترازی انرژی گران‌سازی انرژی نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حل ناترازی انرژی گران‌سازی انرژی نیست؛ بلکه نفع مستقیم مردم از کاهش مصرف است.

به گزارش مشهدنیوز، محمدباقر قالیباف در نشست حمل‌ونقل و توسعۀ اقتصادی گفت: خدا من را نبخشد اگر حرف سیاسی بزنم. من دارم بحث مدیریتی و فنی می‌کنم. کار نشدنی نداریم. کار برزمین‌مانده یعنی یا ارادۀ انجام آن وجود ندارد یا فهمش وجود ندارد. مگر همه نمی‌دانیم استهلاکمان بیشتر از سرمایه‌گذاری‌مان است. مگر نمی‌بینیم ده سال است کیک اقتصاد دارد کوچک‌تر می‌شود؟ همۀ ما می‌دانیم که در هر سال چندین میلیارد دلار سرمایه از کشور خارج می‌شود. یا ندانم‌کاری ما در سیاست‌گذاری است، یا اشکال در بخش خصوصی است. عامل سومی که وجود ندارد. نیازمند به فهم مشترکیم.

وی ادامه داد: از هشت بندی که دربارۀ مسائل حوزۀ حمل‌ونقل در جلسه مطرح شد، حداقل سه بند آن در برنامۀ هفتم توسعه دیده شده است. اما اینکه اجرا می‌شود یا خیر، و سرنوشت آن همانند قانون هوای پاک می‌شود اطلاعی ندارم.

رئیس مجلس گفت: زمانی که در نیروی انتظامی خدمت می‌کردم، با اینکه مسئولیت هوای پاک با ما نبود، طرح جامع و کامل حل آلودگی هوا را تقدیم دولت وقت کردم. بررسی‌های ما نشان داد ۸۰درصد آلودگی‌ها به‌خاطر وسایل متحرک در شهرهاست. ثابت کردیم دلیل آلودگی این است. این طرح را در دولت بعدی نیز اصلاح و تقدیم کردیم. پیشنهاد دادیم این آلودگی قابل حل است، بیاید باهم آن را حل کنیم.

قالیباف تصریح کرد: مردمی که در خانه نشسته‌اند، اگر ببینند بخشی از منفعت کاهش مصرف یک متر مکعب گاز در هفتۀ سوم آذر به جیب خودش می‌رود و به سود خودش تمام می‌شود، احساس می‌کند در این منفعت شریک است. منفعت شخصی و منفعت ملی فرد گره می‌خورد. بحث از گران‌سازی نیست. بحث از این سرمایه‌ای است که دارد از بین می‌رود و باید جلوی آن را گرفت. این غلط است؟ مشکل است؟ قابل‌اجرا نیست؟

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.