Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 22034
  پرینتخانه » سلامت تاریخ انتشار : 14 دسامبر 2023 - 23:07 |

غربالگری بیش از ۱۵ میلیون نفر در «پویش ملی سلامت»

غربالگری بیش از ۱۵ میلیون نفر در «پویش ملی سلامت» معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۱۵ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۴۶۳ نفر تا امروز در «پویش ملی سلامت» در زمینه بیماری های پرفشاری خون و دیابت در سطح کشور، غربالگری شده‌اند. به گزارش مشهدنیوز، معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان […]

غربالگری بیش از ۱۵ میلیون نفر در «پویش ملی سلامت»

غربالگری بیش از ۱۵ میلیون نفر در «پویش ملی سلامت»

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۱۵ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۴۶۳ نفر تا امروز در «پویش ملی سلامت» در زمینه بیماری های پرفشاری خون و دیابت در سطح کشور، غربالگری شده‌اند.

به گزارش مشهدنیوز، معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۱۵ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۴۶۳ نفر تا امروز در «پویش ملی سلامت» در زمینه بیماری های پرفشاری خون و دیابت در سطح کشور، غربالگری شده‌اند. از این تعداد ۳۲۱ هزار و ۲۷۱ نفر با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و ۲۰۸ هزار و ۶۱۰ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته یک میلیون و دو هزار و ۱۹۰ نفر در این پویش غربالگری شدند که از این تعداد ۱۹ هزار و ۴۵۳ نفر با احتمال پرفشاری خون و ۱۱ هزار و ۴۹ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

منظور از «احتمال دیابت» قند خون ۱۲۶ به بالا و منظور از «احتمال پرفشاری خون»، عدد ۱۴۰ روی ۹۰ میلیمتر جیوه (۱۴ روی ۹) به بالاست.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان ۱۴۰۲ شروع شده و تا ۱۵ دی‌ماه امسال ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.