۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Tuesday, 16 April , 2024
شناسه خبر : 22102
  پرینتخانه » بین الملل, تیتر یک تاریخ انتشار : 18 دسامبر 2023 - 10:04 |

آزمایش موشکی کره‌شمالی و تهدید به واکنش هسته‌ای «ویرانگر»

آزمایش موشکی کره‌شمالی و تهدید به واکنش هسته‌ای «ویرانگر» در پی آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ، وزارت دفاع کره‌شمالی، آمریکا و کره‌جنوبی را به آماده شدن برای «جنگ هسته‌ای» متهم کرده و هشدار داده است که هرگونه استفاده از زور علیه پیونگ‌یانگ «با پاسخی پیشگیرانه و ویرانگر» مواجه خواهد شد. به گزارش مشهدنیوز، بیانیه این وزارتخانه پس […]

آزمایش موشکی کره‌شمالی و تهدید به واکنش هسته‌ای «ویرانگر»

آزمایش موشکی کره‌شمالی و تهدید به واکنش هسته‌ای «ویرانگر»

در پی آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ، وزارت دفاع کره‌شمالی، آمریکا و کره‌جنوبی را به آماده شدن برای «جنگ هسته‌ای» متهم کرده و هشدار داده است که هرگونه استفاده از زور علیه پیونگ‌یانگ «با پاسخی پیشگیرانه و ویرانگر» مواجه خواهد شد.

به گزارش مشهدنیوز، بیانیه این وزارتخانه پس از شلیک آزمایشی یک موشک بالستیک توسط پیونگ‌یانگ منتشر شد. به گفته گارد ساحلی ژاپن، این موشک روز یکشنبه در سواحل شرقی کره‌شمالی پرتاب شد و ۲۰ دقیقه پس از انفجار در دریا سقوط کرد.

براساس گزارش شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی ژاپن، موشک بالستیکی که کره‌شمالی شلیک کرد، در ساعت ۰۹:۳۷ به وقت محلی (۰۰:۳۷ به وقت گرینویچ) در خارج از منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن سقوط کرد. احتمالا این موشک در ساعت ۲۳:۲۴ به وقت گرینویچ شلیک شده و در نزدیکی جزیره شمالی هوکایدو سقوط کرد.

به گزارش راشا تودی، اندک کوتاهی پس از این پرتاب، وزارت دفاع کره‌شمالی با استناد به نشست گروه مشورتی هسته‌ای آمریکا و کره‌جنوبی در روز جمعه در واشنگتن، بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن «اوباش نظامی آمریکا و کره‌جنوبی» را به تشدید تحرکات برای «جنگ هسته‌ای» متهم کرد. پس از جلسه روز جمعه کاخ سفید گفت که ایالات متحده از «تمام توانمندی‌های ایالات متحده، از جمله توان هسته‌ای» برای دفاع از کره‌جنوبی در برابر حمله کره‌شمالی استفاده خواهد کرد.

بیانیه این وزارتخانه همچنین ورود ناو یواس‌اس میسوری (زیردریایی اتمی) به کره‌جنوبی را در روز یکشنبه محکوم کرده و مانورهای نظامی ماه اوت توسط نیروهای آمریکایی و کره‌جنوبی را «اعلام آشکار رویارویی هسته‌ای» توصیف کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد: «اینطور نیست که ما دست بسته بنشینیم و شاهد اقدامات تحریک‌آمیز ایالات متحده باشیم، بلکه نیروهای کره‌شمالی آماده هستند تا تلاش آمریکا و پیروانش برای تحریک جنگ هسته‌ای را به طور کامل خنثی کنند.»

در پایان بیانیه وزارت دفاع کره‌شمالی آمده است: «هرگونه تلاش قدرت‌های متخاصم برای توسل به زور علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره با واکنشی پیشگیرانه و ویرانگر مواجه خواهد شد.»

پس از تنش‌زدایی کوتاه در اواخر دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، کره‌شمالی برنامه آزمایش موشکی خود را پس از تحلیف جو بایدن افزایش داد و از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون بیش از ۱۰۰ پرتاب انجام داده است.

در همین حال، ایالات متحده مقیاس و تناوب مانورهای نظامی خود با کره‌جنوبی را افزایش داده، در حالی که کاخ سفید در سال جاری دو بار به پیونگ‌یانگ هشدار داده که حمله پیشدستانه اتمی کره‌شمالی «غیر قابل قبول خواهد بود و منجر به پایان نظامی کیم جونگ اون (رهبر کره‌شمالی) خواهد شد.»

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.