۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Friday, 26 April , 2024
شناسه خبر : 14292
  پرینتخانه » سلامت تاریخ انتشار : 30 ژانویه 2022 - 14:22 |
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

آمار واقعی مبتلایان به امیکرون 100 برابر موارد شناسایی شده است/ از ماسک‌ پارچه‌ای استفاده نکنید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه برای یافتن آمار واقعی مبتلایان به کرونا باید موارد شناسایی شده را ضرب در 100 کرد، گفت: هر سه فوتی مبتلا به سویه امیکرون در آذربایجان شرقی، دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند.
آمار واقعی مبتلایان به امیکرون 100 برابر موارد شناسایی شده است/ از ماسک‌ پارچه‌ای استفاده نکنید

دکتر بهمن نقی پور روز یکشنبه، ۱۰ بهمن ماه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از این فوتی‌ها یک مرد ۹۵ ساله دارای بیماری‌های شدید قلبی و دیابت بود که البته دو دز واکسن را نیز دریافت کرده بود. یک مرد ۶۰ ساله مبتلا به کانسر مغزی و یک زن ۷۳ ساله مبتلا به دیابت و نارسایی کلیوی که هیچ واکسنی دریافت نکرده بودند نیز در اثر ابتلا به امیکرون جان باختند. وی با اشاره به شناسایی ۱۷۷ مورد امیکرون در استان، افزود: بیشترین موارد شناسایی شده با ۸۸ مورد در تبریز، ۳۵ مورد در سراب و ۲۵ مورد در جلفا بودند. مجموع افراد مبتلا به این سویه در استان بسیار بیشتر از این آمار است و بر اساس نظر کارشناسان برای یافتن آمار واقعی مبتلایان به کرونا باید موارد شناسایی شده را ضرب در 100 کرد.

وی با بیان این‌که شهرستان‌های تبریز، هوراند، اهر، هریس، سراب، بستان آباد، آذرشهر، جلفا، میانه و ملکان در وضعیت زرد و باقی مناطق در وضعیت آبی قرار دارند، ادامه داد: تعداد موارد مثبت آزمایش‌های کرونا در استان به شدت در حال افزایش بوده و موارد بستری‌ نیز با شیب آرامی در حال افزایش است.نقی پور افزود: روزانه ۸۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شده و اکنون مجموع بستری‌ها نیز بالغ بر ۳۰۸ نفر است. ۹۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و تعداد فوتی‌های روزانه استان نیز هنوز یک مورد است.وی در خصوص واکسیناسیون نیز گفت: ۹۱ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان دز اول، ۸۳ درصد دز دوم و ۲۸ درصد دز سوم دریافت کرده‌اند. در خصوص واکسیناسیون دز سوم در کشور رتبه نخست را داریم و وضعیت واکسیناسیون مادران باردار نیز در استان بهبود یافته است. وی با بیان این‌که رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ماسک در استان کاهش یافته و حتی در برخی مناطق به زیر ۵۰ درصد رسیده است، ادامه داد: ارگان‌های مختلف باید در ترغیب مردم به رعایت هر چه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی به دانشگاه علوم پزشکی تبریز کمک کنند.سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص نوع ماسک‌های مورد استفاده نیز اظهار کرد: در سویه جدید کرونا محققان می‌گویند که در صورت امکان از دو ماسک سه لایه‌ای استفاده شود و از ماسک‌های پارچه‌ای که هیچ تاثیری در مقابله با کرونا ندارند، خودداری انجام گیرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.