۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Friday, 26 April , 2024
شناسه خبر : 14611
  پرینتخانه » سلامت تاریخ انتشار : 05 فوریه 2022 - 10:41 |

افزایش ۳۰ درصدی مراجعه کودکان با علایم کرونا به بیمارستان اکبر مشهد

سروش – رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد از افزایش۳۰ درصدی مراجعه سرپایی کودکان مبتلا یا مشکوک به کرونا همگام با شیوع اومیکرون خبر داد. به گزارش مشهد نیوز، دکتر سید علی جعفری به ایرنا گفت: سویه اومیکرون قدرت سرایت پذیری بالایی دارد و به همین دلیل میزان مراجعات سرپایی به مراکز درمانی و […]

افزایش ۳۰ درصدی مراجعه کودکان با علایم کرونا به بیمارستان اکبر مشهد

سروش – رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد از افزایش۳۰ درصدی مراجعه سرپایی کودکان مبتلا یا مشکوک به کرونا همگام با شیوع اومیکرون خبر داد. به گزارش مشهد نیوز، دکتر سید علی جعفری به ایرنا گفت: سویه اومیکرون قدرت سرایت پذیری بالایی دارد و به همین دلیل میزان مراجعات سرپایی به مراکز درمانی و درمانگاه ها افزایش یافته است. وی اضافه کرد: بر اساس مطالعه انجام شده، ویروس اومیکرون ۷۰ برابر بیشتر از سویه دلتا در راه های هوایی تکثیر می یابد و به همین منظور لازم است که والدین مراقبت بیشتری از فرزندان خود کنند. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که اومیکرون علاقه بیشتری به التهاب ریه ها در کودکان دارد گفت: به دلیل باریک تر بودن راه های هوایی کودکان و تکامل کمتر در صورت ابتلای آن ها به اومیکرون، این راه ها با سهولت بیشتری توسط مخاط تنگ و مسدود و سبب خس خس سینه و خروسک می شود.
جعفری افزود: سیستم ایمنی ذاتی کودکان قوی تر از افراد بالغ است بنابراین ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا در کودکان نادر است. وی ادامه داد: علایم اومیکرون به بیماری آنفلوآنزا شباهت دارد و این در حالی است که میزان ابتلا به نوع شدید یا حتی مرگ در کودکان در آنفلوآنزا بیشتر از اومیکرون است. او از آمادگی لازم بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.
بیمارستان ٢٥٠ تختخوابی فوق تخصصی اطفال اکبر از مراکز درمانی تخصصی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که سال ۱۳۹۶ توسط جمعی از شهروندان نیکوکار در همراهی با خانواده نیکوکار “علیزاده” در فضایی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع به بهره‌برداری رسید. در حال حاضر از میان ۳۳ شهرستان در خراسان رضوی، هفت شهرستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان در شرایط نارنجی و ۱۷ شهرستان در شرایط زرد قرار دارد.

| منبع خبر : خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.