۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Friday, 26 April , 2024
شناسه خبر : 15446
  پرینتخانه » آسیا،خاورمیانه, اقتصاد کلان, اقتصادی, بین الملل, تولید و تجارت, دیگر رسانه ها, فرامنطقه ای تاریخ انتشار : 23 فوریه 2022 - 13:05 |
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مطرح کرد

نمایشگاه تخصصی ایران در تاجیکستان، فرصتی بسیار مهم برای معرفی تولیدات خراسان‌رضوی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کشور تاجیکستان ویترین بسیار مناسبی برای معرفی کالاهای تولیدی خراسان رضوی و سایر کالاهای تولیدی کشورمان محسوب می‌شود تا مصرف کننده‌های کشور تاجیکستان با آخرین تکنولوژی تولیدی کشورمان در عرصه‌های مختلف آشنا شده و این مهم به تضمین بازار کالاهای عرضه شده ایرانی در تاجیکستان کمک می‌کند.
نمایشگاه تخصصی ایران در تاجیکستان، فرصتی بسیار مهم برای معرفی تولیدات خراسان‌رضوی

مرتضی اشرفی در خصوص برگزاری نمایشگاه تخصصی ایران در تاجیکستان با محوریت خراسان رضوی، اظهار کرد: کشور تاجیکستان از دیرباز به عنوان یکی از کشورهای مهم و استراتژیک در آسیای میانه و به عنوان بازار دائمی کالاهای تولیدی و محصولات ساخت جمهوری اسلامی ایران محسوب شده و به همین دلیل تاجران و بازرگانان فعال استان، این کشور را به عنوان یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌های فعالیتی خود به حساب آورده و از ظرفیت‌های آن برای صادرات به سایر کشورها نیز استفاده می‌کنند.
وی افزود: نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کشور تاجیکستان ویترین بسیار مناسبی برای معرفی کالاهای تولیدی خراسان رضوی و سایر کالاهای تولیدی کشورمان محسوب می‌شود تا مصرف کننده‌های کشور تاجیکستان با آخرین تکنولوژی تولیدی کشورمان در عرصه‌های مختلف آشنا شده و این مهم به تضمین بازار کالاهای عرضه شده ایرانی در تاجیکستان کمک می‌کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ضمن اشاره به اثرات مبادلات تجاری دو طرفه با تاجیکستان بیان کرد: حسن تبادل دوجانبه در مراودات تجاری باعث شده تا بسیاری ازمحصولات صادراتی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای آسیای میانه از طریق کشور تاجیکستان به بازارهای مختلف منطقه معرفی شده و در بین کالاهای تولیدی از کشورهای دیگر، به عنوان یک مزیت رقابتی محسوب شود.
اشرفی ادامه داد: کشور تاجیکستان نیز محصولات تولیدی خراسان رضوی را از حیث کیفیت دارای درجه بالایی دانسته و همچنین به واسطه وجود مرقد مطهر امام هشتم (ع) کالاهای تولیدی خراسان رضوی دارای تبرک و اهمیت خاصی برای مردم این کشور به شمار می‌رود. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: روابط خوب و رو به توسعه دو کشور همواره پشتیبان مراودات تجاری بازرگانان و مناسبات دو جانبه بوده است و سفر اخیر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به کشور تاجیکستان و امضاء ۸ سند تفاهم مبین ظرفیت‌های قابل توسعه و همکاری‌های دوجانبه میان دو طرف خواهد شد.

اشرفی عنوان کرد: هدف گذاری ۵۰۰ میلیون یورویی برای تجارت دو کشور نشان دهنده عزم راسخ مسئولان عالی دو کشور برای توسعه روابط دوجانبه و ارتقاء ظرفیت‌های همکاری میان آن‌ها است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.